این غذاهای را در همدان از دست ندهید


این غذاهای را در همدان از دست ندهید

غذا‌های همدان با تنوع بالا و تفاوت بسیار زیاد با غذا‌های سایر شهر‌های کشورمان می‌توانند بهانه‌ای خوشمزه برای شروع سفر به این شهر باشند. از آبگوشت‌های مقوی گرفته تا آش‌هایی که دنیایی از طعم و عطر هستند، همگی مجموعه غذا‌های این شهر را بی بدیل کرده اند.

غذا‌های همدان با تنوع بالا و تفاوت بسیار زیاد با غذا‌های سایر شهر‌های کشورمان می‌توانند بهانه‌ای خوشمزه برای شروع سفر به این شهر باشند. از آبگوشت‌های مقوی گرفته تا آش‌هایی که دنیایی از طعم و عطر هستند، همگی مجموعه غذا‌های این شهر را بی بدیل کرده اند. خوشمزه‌ترین غذا‌های همدان و بخشی از طعم لذیذ سفر به این شهر را در ادامه مرور خواهیم کرد.
غذا‌های همادن؛ آش‌های متنوع
ما در کشوری زندگی می‌کنیم که آش از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ غذایی آن برخوردار است؛ به طوریکه در سفر به هر یک از گوشه و کنار‌های ایران می‌توانید با انواع مختلف این غذا آشنا شوید و نوش جان کنید. در فرهنگ غذایی همدان نیز آش و سایر غذا‌های آبکی اهمیت زیادی دارند و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:این غذاهای را در همدان از دست ندهید آش خشکبار
استفاده از خشکبار به عنوان میان وعده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای جذب انرژی و ویتامین‌های مختلف می‌باشد؛ اما در بین غذا‌های همدان به این خوشمزه‌های دوست داشتنی به گونه‌ای دیگر نگاه میشود. آش خشکبار که یکی از غذا‌های معروف همدان می‌باشد، ترکیبی از سبزی آش، رشته، حبوبات، خشکبار از قبیل آلو، برگه زردآلو و ... است. طعم ملس و بالا بودن ارزش غذایی آش خشکبار باعث شده است تا در فرهنگ غذایی این شهر جای گرفته باشد و بدرخشد. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را در سفر به همدان امتحان کنید، چون طعم و شکل آن برایتان بدون شک تازه و جالب خواهد بود.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآش آماج
قبل از معرفی کامل یکی دیگر از غذا‌های همدان که طرفداران زیادی از گذشته تا امروز داشته است، بهتر است با آماج آشنا شوید. آماج از تکه‌های کوچک خمیر بدست می‌آید که بعد از خشک شدن به آش اضافه شده و لعاب و طعم آن غذا را متنوع و خوشمزه می‌کند. علاوه بر تکه‌های آماج در این غذا از سبزی و حبوبات و کشک فراوان استفاده میشود.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآش برنج همدان
آش برنج در واقع نوعی سوپ می‌باشد که در فصل سرد زمستان بر سر سفره مردم این شهر دیده میشود. با توجه به استفاده از مواد مغذی و حبوبات مختلف مانند عدس و لپه در کنار برنج، این غذا بافت نرم و لذیذی دارد. یکی از دلایل مقوی بودن این غذا آب قلمی می‌باشد که به آن افزوده و در نتیجه می‌تواند انتخابی عالی برای رفع سرماخوردگی و ضعف بدن باشد.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآش هویج و جو
یکی دیگر از غذا‌های همدان که در لیست آش‌ها قرار گرفته و در روز‌های زمستان و همچنین سر سفره افطار می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد، آش هویج و جو است. این غذا ترکیبی از جو پوست کنده و هویچ رنده شده فراوان و سبزیجات می‌باشد. با توجه به ارزش غذایی بالا و داشتن بافت نرم، آش جو و هویج برای کودکان مناسب و مفید می‌باشد. در کنار امتحان کردن این غذای خوشمزه اگر طرز تهیه آن را یاد بگیرید، بعد از سفر و برای سایر افراد خانواده نیز می‌توانید تهیه کنید.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآش آبغوره
اگر عاشق غذا‌های ترش هستید، شک نکنید که آش آبغوره می‌تواند در بین غذا‌های همدان برای شما انتخابی عالی باشد. ترکیب بلغور گندم و سبزیجات، گوشت چرخ کرده و پیاز و رب گوجه فرنگی با مواد مغذی مانند لپه و برنج در کنار آبغوره فراوان طعم فوق العاده خوشمزه‌ای را به این غذا می‌بخشد که نمی‌توان براحتی از کنار آن گذشت. این غذای خوشمزه اغلب در زمستان طبخ میشود و ارزش غذایی بالای آن باعث داشتن طرفداران زیادش شده است.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآش گوجه فرنگی
قطعا تا این قسمت از مطلب به نقش آش در فرهنگ غذایی مردم همدان پی برده اید و بدون شک با مهمان شدن بر سر سفره اهالی خونگرم این شهر یکی از انواع آش را در وعده‌های غذایی تان نوش جان خواهید کرد. از دیگر آش‌های معروف همدان به آش گوجه فرنگی معروف است. برای تهیه این غذا علاوه بر برنج، لپه، سبزیجات و ادویه جات از گوجه فرنگی فراوان استفاده میشود و طعم ترش آن می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد.
آبگوشت‌های لذیذ همدان
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآبگوشت فلفل
از دیگر غذا‌هایی که در بین ما ایرانی‌ها همیشه محبوب بوده است، آبگوشت می‌باشد. اما در هر یک از شهر‌های کشورمان با انواع مختلفی از این آبگوشت‌ها مواجه خواهیم شد و همدان از این امر مستثنی نیست. آبگوشت فلفل غذایی بسیار مقوی و لذیذ و البته تند می‌باشد که بهانه‌ای عالی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به شمار می‌رود. علاوه بر مواد اولیه و پایه که همیشه برای آبگوشت استفاده می‌کنیم، برای طبخ این غذا از فلفل سبز مخصوص همدان و زیره و زنجبیل نیز استفاده میشود و طعم ترش آن بخاطر آبلمیو است. خوردن این غذای لذیذ و خوشمزه با سبزی تازه می‌تواند حس بسیار خوشایندی را به همراه داشته باشد.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآبگوشت قرمه
یکی دیگر از طعم‌های بسیار متفاوت آبگوشت را با خوردن آبگوشت قرمه همدان می‌توان تجربه کرد. اگر بخواهیم این غذا را توصیف کنیم فقط می‌توان گفت ترکیب طعم آبگوشت با قورمه سبزی نتیجه اش میشود این غذا! البته ویژگی‌های دیگری هم باید به این غذا اضافه کرد، به عنوان مثال حذف نخود و اضافه کردن لوبیا قرمز به آن و همچنین استفاده از تخم مرغ در کنار سایر مخلفات آبگوشت. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه و متفاوت را در یکی از رستوران‌های سنتی با حال و هوای کاملا ایرانی نوش جان کنید تا تجربه‌ای خاطره انگیز شود.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدآبگوشت کلم همدان
آبگوشت کلم از دیگر غذا‌های بسیار متفاوت در شهر همدان می‌باشد که در واقع همان آبگوشت رایج به علاوه کلم قمری در آن است. کلم بعد خرد شدن به سایر مواد آبگوشت اضافه شده و کاملا میپزد. در نهایت این غذا در کنار مخلفات همیشگی سفره‌های ایرانی؛ یعنی سبزی خوردن و ترشی‌های متنوع به غذایی فوق العاده خوشمزه تبدیل خواهد شد.
سایر غذا‌های همدان

این غذاهای را در همدان از دست ندهید

کوفته‌های خوشمزه
گل سرسبد سفره‌های ایرانی مخصوصا در استان‌های غرب کشورمان، کوفته‌های لذیذ و خوشمزه می‌باشد. در بین غذا‌های همدان نیز می‌توانید از این کوفته‌های گرد و مقوی امتحان کنید و با انرژی زیاد از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر بازدید نمایید. مواد اولیه این غذا شامل کوشت گوسفند چرخ شده، لپه، برنج، ادویه جات، گردو، آلو، برنج، نخود، آرد نخودچی و تخم مرغ می‌باشد.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدخورشت غوره و بادمجان
یکی از خورش‌های بسیار پرطرفدار و متناسب با ضائقه ما ایرانی ها، خورشت غوره و بادمجان است که طعم ترش غوره در کنار لذیذ بودن گوشت و بادمجان می‌تواند ترکیبی عالی را به همراه داشته باشد. برای تهیه این غذا می‌توانید از گوشت مرغ، گوشت چرخکرده و گوجه فرنگی و بادمجان سرخ شده و غوره استفاده کنید.
این غذاهای را در همدان از دست ندهیدقوت همدان
در نهایت به یکی از بهترین غذا‌های میان وعده که برای عصرانه می‌تواند انتخابی مناسب باشد به نام قوت همدان می‌رسیم. پنیر، نان خشک پودر شده، سیب زمینی آب پز و کره و سبزی‌های ساتوری شده در نهایت به شکل خمیری تبدیل میشوند. در نهایت گلوله‌های کوچک در کنار هم چیده شده و می‌توانند در وعده عصرانه نوش جان شوند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ایجاد مرکز ملی مقابله با آلودگی های نفتی در کیش