585 روستای هرمزگان مشمول پرداخت زکات هستند


585 روستای هرمزگان مشمول پرداخت زکات هستند

بندرعباس- ایرنا- ساکنان 585 روستای هرمزگان از مجموع یکهزار و730 روستای استان هم اکنون مشمول پرداخت زکات هستند که نسبت به ادای این فریضه الهی اقدام می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان عصر دوشنبه درخصوص عملکرد ۹ ماهه حوزه زکات گفت: درحال حاضر ۵۰۶ عامل افتخاری و ۹۲۳ مُبلغ زکات نیز با دبیرخانه شورای زکات هرمزگان همکاری دارند.
سیاوش عامری افزود: مردم هرمزگان از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه امسال؛ ۱۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این میزان درهمسنجی با سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: این میزان شامل ۷۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال زکات نقدی و ۷۷ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال زکات غیرنقدی بوده است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: زکات جمع‌آوری‌شده، براساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان، درهمان شهرستان و با نیت خیران و مودیان زکات، در امور محرومان و برای رفع نیازهای درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، تهیه جهیزیه و تامین معیشت خانوارهای نیازمند هزینه شده است.
وی یادآورشد: برای دست‌یابی به وضعیت ایده آل باید نقشه‌ی راهی برای هرشهرستان باتوجه به ظرفیت های موجود وشرایط منطقه‌ای تهیه و تدوین شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت‌های زکات در هرمزگان می‌باشد تا بتوانیم شناسنامه زکات استان را تدوین کنیم.
وی ادامه داد: پرداخت زکات، یک واجب دینی برای همه مسلمانان است و در قرآن در هر آیه که به نماز اشاره‌شده بر پرداخت زکات نیز تاکید شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان یادآورشد: باتوجه به افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد درجامعه، امیدواریم همچنان شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه بوده و از طریق هم‌افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در این نهاد با ارائه خدمات اثربخش، ضمن مدیریت و کنترل فقر، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان در راستای برقراری عدالت اجتماعی باشیم.
باغداران استان هرمزگان نیز در راستای کمک به نیازمندان اقدام به اهدای درختان مثمر مرکبات و نخل خرما در قالب طرح شجره ﻃﯿبه کرده‌اند که این درختان از سوی کمیته امداد پلاک کوبی شده وهرساله در زمان جمع آوری محصول سود وعاید حاصله از فروش آن صرف امور ومحرومان می‌شود.
طرح شجره طیبه یکی از طرح‌های مناسب برای جمع آوری زکات مستحبی است و باغداران یک یا چند درخت را پلاک گذاری کرده تا ثمره آن در اختیار افراد نیازمند قرارگیرد.

دبیرخانه زکات در سال ۸۵ درهرمزگان شکل گرفت و درهمان سال ۲۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد و از آن به بعد هرساله شاهد روند افزایشی این فریضه الهی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند