آغاز به کار نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ICT


آغاز به کار نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ICT

نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ICT

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز مراسم افتتاح نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور و سخنرانی ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و عمر فاتیح سایان، معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه برگزار شد.

نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه کارگروه تخصصی همکاری‌های رگولاتوری و هماهنگی فرکانسی، همکاری‌های، دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک و امنیت سایبری و همکاری‌های زیرساختی و ارتباطات امروز (۳ دی‌ماه) و فردا (۴ دی‌ماه) به مدت دو روز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

این نشست در ادامه توافقات مشترک ایران و ترکیه و با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

هاشمی معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گفت: ترکیه به عنوان یکی از اقتصاد‌های مهم منطقه از سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات بهره برده است. با تلاش‌های دو کشور شاهد همکاری‌ در تمام زمینه‌ها هستیم. رتبه جهانی ایران در تولید علم ۳۱ است. ۸۷ درصد مشترکان به اینترنت پهن‌باند دسترسی دارند. ۹۰ درصد سهم بازار خرده فروشی ایران در اختیار تجارت الکترونیک است که یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خاورمیانه بوده و عامل اصلی افزایش نقش استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا در اقتصاد کشور است.

بعد از چین و امارات ایران بیشترین تجارت را با ترکیه دارد و در روز تجارت الکترونیک توقع می‌رود که این فعالیت‌ها افزایش یابد.

در حال تکمیل/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل