اِلمان شهدای فرهنگی در مدارس بوکان نصب شد


اِلمان شهدای فرهنگی در مدارس بوکان نصب شد

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی اِلمان شهدای فرهنگی در مدارس و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان نصب شد.

سلیمان مام‌عزیزی روز سه‌شنبه با بیان اینکه ساخت المان شهدا گامی در راستای پاسداشت فرهنگ شهادت است، افزود: هم‌اکنون در ۲ واحد آموزشی از جمله مدرسه شبانه‌روزی نمونه دولتی دخترانه «تمدن» و مدرسه «شاهد» و اداره آموزش و پرورش این شهرستان این المان‌ها نصب شده و نصب المان‌های دیگر در مدارس و مراکز آموزشی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: نهادینه‌کردن و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس بوده و یادآوری و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر با هدف حفظ هویت و تاریخ ملت ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر قشرهای مختلف مردم با سیره شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از راهکارهای مختلفی بهره‌ می‌گیرد که انجام کارهای فرهنگی از مهمترین آنها است.

وی اظهار داشت: رونمایی از آثار و دستاوردهای شهدا، تداعی کننده دوران دفاع مقدس و ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان است.

مدیر آموزش و پرورش بوکان اضافه کرد: آموزش سبک زندگی شهدا و ایثاگران دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و نسل‌های آینده ضروری است.

وی ارائه طرح المان شهدا در مدارس را از برنامه‌های مطلوب و مؤثر این دستگاه در راستای ترویج فرهنگ ایثار عنوان کرد و گفت: این طرح باعث آشنایی دانش آموزان با رشادت های ایثارگران شده است.

آذربایجان‌غربی ۱۴ معلم و ۷۷۶ دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد، ۲ شهید معلم و ۲۲ دانش آموز مربوط به شهرستان بوکان است.

بوکان، ۳۷۴ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است؛ این شهرستان ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها