پیشگیری و درمان اعتیاد از اهداف کانون یاریگران زندگی است


پیشگیری و درمان اعتیاد از اهداف کانون یاریگران زندگی است

بیرجند - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین اهداف فعالان کانون یاریگران زندگی، پیشگیری از اعتیاد و کاهش اعتیاد در حوزه دانش‌آموزی و مدارس است.

محمدرضا حسنی مقدم روز سه‌شنبه در حاشیه کارگروه کانون یاریگران زندگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش نرخ شیوع اعتیاد جوانان به ویژه قشر دانش‌آموز در اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته که کانون یاریگران زندگی نیز در این زمینه فعال شده است.

وی اظهار داشت: پیشگیری، درمان و صیانت از حقوق اجتماعی جامعه هدف، از مهمترین مولفه‌های کانون یاریگران زندگی است.

براساس تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش، طرح یاریگران زندگی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تبیین و در سال تحصیلی جاری اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی گفت: طرح یاریگران زندگی علاوه بر آموزش و پرورش در ۱۱ دستگاه مرتبط بومی‌سازی شده و دستگاه‌ها ردیف اول اعتباری را دریافت کرده‌اند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به عنوان ناظر بر روند کیفیت اجرا نظارت می‌کند.

وی تصریح کرد: پیشگیری، درمان و صیانت از مهمترین وظایف ذاتی دستگاه‌هایی همچون بهزیستی است که در این زمینه ضمن اقدام به پیشگیری و درمان به اشتغال افراد هم می‌پردازد.

حسنی مقدم گفت: حمایت و پشتیبانی از مهمترین نیازمندی‌های فرد رهاشده از اعتیاد است که دستگاه‌های مرتبط باید بیشتر به این مهم توجه کنند.

وی گفت: کانون یاریگران زندگی سعی دارد که تمامی جامعه دانش‌آموزی را زیرپوشش خدمات خود قرار دهد که به این منظور تاکنون ۲۷۹ کانون در مدارس استان خراسان جنوبی فعال شده است و اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: با اجرای طرح یاریگران زندگی عزم اجتماعی و ملی در جامعه فعال خواهد شد تا در همه زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

خراسان جنوبی دارای ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه است و طرح یاریگران زندگی در فاز اول اجرا ۲۰ درصد مدارس و ۴۸ هزار و ۱۷۳ دانش‌آموز را زیرپوشش قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام