مجتمع بزرگ آموزشی، پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر افتتاح شد


 مجتمع بزرگ آموزشی، پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر افتتاح شد

مجتمع بزرگ‌ آموزشی - پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با وزیر وزیران دفاع و علوم افتتاح و از ده دستاورد فناورانه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، مجتمع آموزشی، پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر در ۱۲ طبقه به مساحت ۲۷ هزار متر مربع مجهز به فضاهای آموزشی و پژوهشی استاندارد، شامل کلاس‌های هوشمند، آزمایشگاه‌های فناورانه و کارگاه‌های صنعتی و نمایشگاه دائمی جهت بهره‌برداری دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.

در این مراسم دستاوردهای فناورانه در حوزه‌های مواد پیشرفته، میکروالکترونیک، سامانه‌های تأمین اکسیژن و روش‌های نوین ساخت و شکل‌دهی سه بعدی و تعداد دیگری از طرح‌های پژوهشی با رویکرد خوداتکایی در تأمین مواد اولیه محصولات کلیدی و حساس و خنثی‌سازی اثرات تحریم‌ها در صنعت کشور رونمایی شد.

امروز همچنین با حضور وزیران دفاع و علوم، سرای دانشجویی جدید با ظرفیت و استعداد ۴۰۰ نفر دارای امکانات کامل رفاهی و ورزشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر بسیاری از گلوگاه‌های تحریمی را شناسایی کرده است

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و رفع موانع علمی و پژوهشی ‌سازمان‌های صنعتی گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسائی تهدیدات فناورانه و راه‌های مقابله با آنها دارد و تاکنون توانسته بسیاری از گلوگاه‌های تحریمی را شناسائی و راه‌حل‌های عالمانه ارائه کند و موجب افزایش توان بازدارندگی شود.

حاتمی افزود: در این دانشگاه برخی دروس ویژه که برای کارشناسان مهندسی کاربردی است به صورت اختصاصی تدریس می‌شود که نشان از ایفای نقش مناسب علمی دانشگاه مالک اشتر در حوزه صنعتی کشور دارد.

وی دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیازهای علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودروسازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مأموریت رفع نیازهای صنعتی کشور در قالب ۳۰ دانشکده و پژوهشکده و ۹۰ مرکز پژوهشی بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با کادر علمی مجرب و آزمایشگاه‌های مجهز، نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص در جهت رشد فناوری و حرکت علمی، صنعتی کشور قدم‌های مناسبی برداشته است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع تأکید کرد: ما هواره بر مأموریت محور بودن دانشگاه‌ها به خصوص در حوزه صنعتی تأکید داریم و دانشگاه مالک اشتر از جمله دانشگاه‌هایی است که با این رویکرد کمک شایانی به بخش دفاعی وهمچنین سایر صنایع کشور کرده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات