پوشش 150 محصول توسط صندوق بیمه کشاورزی


پوشش 150 محصول توسط صندوق بیمه کشاورزی

مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش‌از 150 محصول کشاورزی تحت پوشش این صندوق هستند، گفت: کتاب آشنایی دهیاران با بیمه کشاورزی در سال گذشته تدوین و چاپ و در اختیار دهیاران قرار گرفته است.

حجت‌اله رفیعی امروز در گردهمایی تخصصی بررسی نقش و جایگاه دهیاران در حفاظت از اراضی کشاورزی و توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه بخش کشاورزی را از سایر بخش‌های اقتصادی جدا می‌کند وجود ریسک بالاست.

وی با اشاره به این‌که در کل ۴۰ بلای طبیعی داریم که ۳۱ مورد آن در استان و کشور اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: همه دولت‌ها برای جبران خسارت‌ها در بخش‌های اقتصادی برنامه‌هایی دارند اما تا سال‌های گذشته هیچ صندوق بیمه‌ای در بخش کشاورزی وجود نداشت، تا این‌که در سال ۷۴ صندوق بیمه محصولات کشاورزی فعالیت رسمی خود را با بیمه کردن دام‌های سبک آغاز کرد.

رفیعی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش‌از ۱۵۰ محصول کشاورزی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد، بیان کرد: کتاب آشنایی دهیاران با بیمه کشاورزی در سال گذشته تدوین و چاپ و در اختیار دهیاران قرار گرفته است.

مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که بخشی‌از فعالیت‌های دولت در روستاها به دهیاران و شورای اسلامی واگذار شده، ادامه داد: مهم‌ترین عوامل تولید در کشاورزی زمین، آب، خاک و نیروی انسانی بیان می‌شود که اگر کشاورز همه آن‌ها را در اختیار داشته باشد بدون سرمایه نمی‌تواند کار کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دولت برنامه‌ای برای جبران خسارت کشاورزان به‌جز صندوق بیمه محصولات کشاورزی ندارد که این صندوق ۱۰ دفتر در سراسر شهرستان‌های استان دارد.

رفیعی با اشاره به عامل‌های تشویقی برای ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات خود، عنوان کرد: اگر دهیاران و شوراهای اسلامی هرکدام بتوانند ۱۰۰ هکتار زارعان یا ۲۰ هکتار باغ یا ۲۰۰ راس دام را به کارگزاران بیمه معرفی کنند ۸۰ درصد کارمزد به دهیاری و شورای اسلامی پرداخت می‌شود و اگر کشاورز یا باغداری از طریق دهیار یا شورا به صندوق بیمه معرفی شود دو هکتار زراعت و یک هکتار باغ آن‌ها به‌ صورت رایگان بیمه می‌شود.

مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که صندوق دنبال خالی کردن جیب کشاورزان نیست، بیان کرد: هرساله تا ۷ برابر مبلغی که از کشاورزان دریاتف می‌شود خسارت به آن‌ها پرداخت می‌کنیم، امسال نیز بیش‌از ۷.۵ میلیارد تومان به سیل زدگان و سال گذشته به ۷۲۰۰ کشاورز بیش از ۱۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات