3200 شغل از محل تبصره 18 در گیلان ایجاد می شود


3200 شغل از محل تبصره 18 در گیلان ایجاد می شود

معاون اقتصادی استاندار گیلان از اشتغالزایی تبصره 18 برای 3200 نفر خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 196 طرح نیازمند تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

آرش فرزام صفت امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، از دستگاه های اجرایی خواست طرح های نیمه تمام نیازمند تسهیلات را به بانک های عامل معرفی کنند و گفت: علاوه بر پروژه های اقتصاد مقاومتی، پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۶ طرح نیازمند تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است، افزود: از این تعداد ۳۴ طرح در بخش کشاورزی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۴۱ طرح در بخش صنعتی با اعتبار ۷۵۷ میلیارد تومان و ۲۱ طرح در بخش گردشگری با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان است که در مجموع ۸۸۵ میلیارد تومان می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از اشتغالزایی تبصره ۱۸ برای ۳۲۰۰ نفر خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۰ طرح پرداخت شده که هشت طرح مربوط به بانک ملی، شش طرح مربوط به بانک سپه، سه طرح مربوط به بانک توسعه تعاون، یک طرح مربوط به بانک صنعت و معدن، چهار طرح مربوط به بانک تجارت، دو طرح مربوط به بانک ملت، پنج طرح مربوط به پست بانک و یک طرح مربوط به بانک رفاه است.

فرزام صفت با بیان اینکه مشکل برخی از طرح ها و واحدهای تولیدی تنها با پرداخت تسهیلات رفع نمی شود، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهادکشاورزی مشکلات را رصد کنند.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی سامانه رصد اشتغال در استان، خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رصد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات وضعیت اشتغال استان را از محل تبصره ۱۸ مشخص کند. طی امسال از محل پرداخت تسهیلات ۱۱۱ میلیارد تومانی ۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

شراره کاووسی، دبیر ستاد هماهنگی طرح های توسعه راهبردی گیلان نیز، با بیان اینکه عدم جذب اعتبارات تبصره ۱۸ موجب واگذاری آن به سایر استان ها می شود، اظهار کرد: طرح های نیازمند تسهیلات گیلان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند، در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری تعریف شده است.

وی ادامه داد: گیلان از نظر تعداد پرداخت تسهیلات در بخش صنعت رتبه نهم و از نظر مبلغ پرداخت رتبه بیست وچهارم را دارد. همچنین تمرکز پرداختی استان بر تامین سرمایه در گردش بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی طرح های توسعه راهبردی گیلان سرانه پرداخت تسهیلات در بخش صنعت را ۷۰ میلیون تومان دانست و گفت: در حال حاضر ۲۸ طرح در بانک های عامل استان وجود دارد که نیازمند ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار است.

کاووسی با بیان اینکه سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک تسهیلات بخش کشاورزی را پرداخت خواهد کرد، یادآور شد: بانک های عامل ۳۱۰ طرح با اعتبار ۴۱۶ میلیارد تومان را مورد بررسی قرار داده اند. از این تعداد ۲۴۲ طرح مورد پذیرش بانک ها بوده، اما تنها برای ۳۷ طرح بالغ بر هفت میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه