جشن کریسمس


خیابان lrm;های شلوغ و پر جنب و جوش، درخت های سبز با تزیینات پر زرق و برق و صدای خنده بچه ها و شور و هیجان شهرها. فرقی نمی کند در کشوری زندگی کنید که بیشتر ساکنان آن مسیحی باشند یا پیرو سایر ادیان، روزهای آخر ماه دسامبر پیاده روها و مناطق مختلف کشورهای دنیا حال و هوای دیگری دارد: حال و هوای جشن کریسمس.

خیابان‎های شلوغ و پر جنب و جوش، درخت‌های سبز با تزیینات پر زرق و برق و صدای خنده بچه‌ها و شور و هیجان شهرها. فرقی نمی‌کند در کشوری زندگی کنید که بیشتر ساکنان آن مسیحی باشند یا پیرو سایر ادیان، روزهای آخر ماه دسامبر پیاده‌روها و مناطق مختلف کشورهای دنیا حال و هوای دیگری دارد: حال و هوای جشن کریسمس.

پیشینه جشن کریسمس

جشن کریسمس در اصل مبنایی مذهبی دارد و معنای آن «جشن مسیح» است. عده‌ای معتقدند کریسمس زمان تولد حضرت مسیح است و به همین مناسبت جشن گرفته می‎شود. در منابع دیگر، ریشه کریسمس جشنی برای بزرگداشت میترا، ایزدبانوی خورشید، ذکر شده است. در مورد کریسمس داستان‌ها و روایت‌های مختلفی وجود دارد اما همه آن‌ها در یک نکته مشترکند و آن شادی و جشن است.

جشن کریسمس

چرا جشن کریسمس؟

نیمه دوم ماه دسامبر زمان مهمی در تقویم است. در روز 21 دسامبر زمین در مکان خاصی از مدار گردش خود قرار می‌گیرد. این پدیده را انقلاب زمستانی می‌نامند و از دیرباز آیین‌ها و جشن‌های مختلفی در سراسر دنیا در آن برگزار می‌شده است. این زمان از سال در میان ایرانیان شب یلدا، در میان یهودیان حنوکا و در میان مسیحیان جشن کریسمس نامیده می‎شود. جشن کریسمس یک جشن 12 روزه از 25 دسامبر تا 6 ژانویه است. روز 1 ژانویه در این جشن هم روز آغاز سال نوی میلادی است.

جشن کریسمس

چطور این روز را جشن بگیریم؟

25 دسامبر (4 دی) آغاز جشن کریسمس است. احتمالا برای‌تان جالب است در این زمان به محله‎های ارمنی‎نشین شهرتان بروید و ببینید مسیحیان چطور کریسمس را جشن می‌گیرند. در شادی هم‌وطنان‌تان شریک شوید و کمک کنید نقشی هر چند کوچک در حال خوش و جشن آنها داشته باشید. به نظرتان چطور می‌توانید به شادتر شدن جشن آنها کمک کنید؟

در روز جشن کریسمس این کارهای ساده را امتحان کنید:

جستجو کنید و ببینید کریسمس در کشورهای مختلف با چه رسومی جشن گرفته می‎شود. مناطق مسیحی شهرتان را پیدا کنید. از مسیحی‌ها بپرسید چه هدایایی در این جشن رد و بدل می‌کنند. درباره تاریخچه درخت کریسمس بیشتر بخوانید. پرس و جو کنید و اسم واقعی بابانوئل را پیدا کنید.

1398/10/04 | کد مطلب: 4357
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
جشن کریسمس
جشن کریسمس سپیده اقتداری
جشن کریسمس

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !