صدور و تمدید 548 فقره کارت شناسایی صنعتگران لرستان


صدور و تمدید 548 فقره کارت شناسایی صنعتگران لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در سالجاری 233 فقره کارت شناسایی برای صنعتگران استان صادر و 315 کارت نیز تمدید شده است.

سید امین قاسمی روز چهارشنبه با بیان اینکه این کارت گواهی بر تایید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست است، بیان کرد: پروانه های تولید سه گانه به منظور بهره مندی هنرمندان و صنعتگران از خدمات حمایتی از جمله معافیت های مالیاتی، تخفیف یارانه های انرژی، شرکت در نمایشگاه، دریافت تسهیلات به هنرمندان متقاضی داده می شود.

قاسمی ادامه داد: در بحث صدور پروانه تولید انفرادی ۱۹۸ فقره، تمدید پروانه ۵۷ ، مجوز تاسیس کارگاهی ۲۸، تمدید مجوز تاسیس کارگاهی ۷۳ ، پروانه تولید کارگاهی۱۱ و تمدید پروانه تولید کارگاهی۲۱ فقره درسالجاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: در زمینه گواهی های مهارت عمومی، کارآموزی و پیشرفته دوره های کوتاه مدت آموزش صنایع دستی از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۹۶ فقره گواهی مهارت، ۳۶۹ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۱۹ فقره نیز در بخش پشتیبان صادر شده است.

قاسمی تاکید کرد: صدور مجوزهای مختلف صنایع دستی بر مبنای سهمیه تعیین شده از وزرات خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و براساس میزان رشد در سال های گذشته تعیین و لرستان در بین ۱۵ استان برترکشور در زمینه صدور مجوزهای مختلف مهارتی قرار دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۲ هنرمند صنایع دستی استان با برپایی ۵۳ غرفه، در ۲۲ نمایشگاه ملی و منطقه ای شرکت کرده اند و همچنین ۱۲۰ هنرمند نیز با ۱۱۲ غرفه در ۲۹ نمایشگاه استانی، آثار فاخر صنایع دستی لرستان را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه امسال ۲۱۴ هنرمند صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند، اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان تسهیلات در راستای احیا و راه اندازی کارگاههای مرتبط اختصاص یافته است.

قاسمی افزود: تاکنون از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، به ۳۹۹ طرح صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ ۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان تولید صنایع دستی در این استان پرداخت شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟