اعتراض با کلاه بابانوئل!


اعتراض با کلاه بابانوئل!

معترضان هنگ‌کنگی و در آستانه کریسمس با بر سر گذاشتن کلاه بابانوئل، تظاهرات را ازسرگرفتند.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در حالی که تظاهرات 6 ماهه معترضان هنگ‌کنگی وارد سال جدید می‌شود، معترضان با بر سر داشتن کلاه‌ بابانوئل، درگیری‌ها را از سرگرفتند.


معترضان سیاه‌پوش شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند، پلیس نیز در پاسخ به این اقدامات از گاز اشک‌آور استفاده و بسیاری از معترضان را دستگیر کرد.
هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس قرار داشت. از آن سال حاکمیت چین بر این منطقه اعاده شد، اما ساختار سیاسی آن همچنان دست‌نخورده باقی مانده و اصطلاحا شرایط «یک کشور، دو سیستم» در روابط میان پکن و هنگ‌کنگ برقرار است. این منطقه از لحاظ نظام سیاسی در امور داخلی مستقل است و صرفا در سیاست‌های کلان نظامی و امنیتی از پکن پیروی می‌کند.


این درگیری‌ها در هنگ‌کنگ از حدود 6 ماه گذشته و با اعتراض به قانون استرداد مجرمین به خاک اصلی چین آغاز شد. بر اساس آن هنگ‌کنگ می‌توانست برخی مجرمین را برای ادامه محاکمه یا اجرای مجازات، به سرزمین اصلی چین بفرستد.
اگرچه این قانون اکنون به طور کلی کنار گذاشته شده، اما اعتراضات در این منطقه ادامه دارد و اخیرا رنگ آشوب و خرابکاری به خود گرفته است.


حمایت غرب از معترضان خشن هنگ‌کنگ در حالی صورت می‌گیرد که این معترضان علیرغم لغو لایحه استرداد مجرمین که علت اصلی آغاز اعتراضات آنها بود، حاضر به عقب‌نشینی نیستند و هم‌اکنون با زدن نقاب‌ بر صورت، اقدامات خرابکارانه‌ای را در سطح شهر انجام می‌دهند و به اموال دولتی و خصوصی آسیب وارد می‌کنند و نیروهای امنیتی و ساختمان‌های دولتی را مورد حملات خود قرار می‌دهند.
طبق این گزارش، معترضان اخیرا از سلاح‌هایی مانند تیر و کمان برای حمله به نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.
در پی تداوم مداخلات خارجی در امور هنگ کنگ، «لئو شیائومینگ» سفیر چین در انگلیس از آمریکا و انگلیس خواست تا مداخله در امور هنگ‌کنگ را متوقف کنند.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم