مراسم ارتحال آیت الله موسوی خلخالی درقم برگزار شد


مراسم ارتحال آیت الله موسوی خلخالی درقم برگزار شد

قم ـ ایرنا ـ مراسم ارتحال آیت الله «سید محمدمهدی موسوی خلخالی» از علمای شهر مشهد با حضور جمعی از علما و روحانیون در دفتر آیت الله سیستانی از مراجع عظام تقلید درقم برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیات سبحانی، شبیری زنجانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیات مقتدایی، گرامی، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، میلانی، دوزدوزانی و یثربی، حجت الاسلام و المسلمین نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیون و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم حضور یافته بودند.

استاد حوزه علمیه مشهد در این مراسم با اشاره به جایگاه علم و علم آموزی در مکتب والای اسلام، خاطرنشان کرد: احادیث بسیار از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در رابطه با اهمیت کسب علم و دانش، نشان دهنده اهمیت و فضیلت این مسأله است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد فاضل کدکنی با اشاره به حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» عالمان دینی را دارای تأثیرگذاری فوق‌العاده در جامعه دانست و گفت: در آموزه های اسلام، حتی نگاه به عالمان دینی دارای اجر و ثواب بسیار است.

وی در ادامه افزود: مرحوم آیت الله موسوی خلخالی در یک خانواده مذهبی و روحانی رشد یافته و بسیار علاقه مند به کسب علوم دینی بود و با تلاش و پشتکار فراوان در سنین جوانی به توفیق های علمی و معنوی ارزشمندی دست یافته بودند.

وی در پایان ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی آیت الله موسوی خلخالی را مورد توجه قرار داد و گفت: این عالم ربانی سالیان متمادی در حوزه های علمیه نجف و مشهد به تحصیل و تدریس دروس خارج فقه و اصول پرداخت و شاگردان مبرز بسیاری را تربیت کردند.

مرحوم آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه های علمیه شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه در سن 95 سالگی در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت.

وی از شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تألیف کرده‌بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه