آیین نامه کارآفرینان پیشرو نوآورانه است


آیین نامه کارآفرینان پیشرو نوآورانه است

خبرگزاری آریا- آیین نامه کارآفرینان پیشرو یکی از نوآورانه ترین آیین نامه هایی بوده که در دولت به تصویب خواهد رسید.

آیین نامه کارآفرینان پیشرو نوآورانه است
خبرگزاری آریا- مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین نامه کارآفرینان پیشرو یکی از نوآورانه ترین آیین نامه هایی بوده که در دولت به تصویب خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، «رحیم سرهنگی» ضمن اشاره به اینکه آئین نامه مزبور در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است، افزود: آیین نامه کارآفرینان پیشرو کارآفرینانی را که به سطحی از شاخص‌های فروش، صادرات و اشتغالزایی رسیده اند، در بر می گیرد.
وی ضمن اشاره به اینکه علت رشد کارآفرینان پیشرو ایجاد یک نوآوری در محصول، شیوه تولید و دسترسی به یک بازار بین المللی بوده است، اظهارداشت: دستگاه های اجرایی مربوطه باید در مورد آیین نامه مدنظر به یک همفکری و تفاهم دست یابند و یکسری تعهدات در برابر کارآفرینان پیشرو برای خود ایجاد کنند.
مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه آیین نامه کارآفرینان پیشرو شامل سه بخش اساسی است، ادامه داد: بخش اول مربوط به شأنی بوده که برای کارآفرین پیشرو در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: کارآفرینان کشور برای قرار گرفتن در جمع کارآفرینان پیشرو باید اظهارات خود را در یک کمیته حرفه ای و در یک بستر فناوری شفاف رائه دهند تا سجیده شوند.
سرهنگی با اعلام این خبر که کارآفرینان پیشرو می توانند از مشوق هایی بهره‌مند شوند، گفت: در بستر شفاف مربوطه تلاش شده از فناوری های نوین مانند بلاک چین بهره گیری شود.
وی اظهارداشت: در بستر فناورانه شفاف مزبور هیئت‌های ارزیابی تخصصی متشکل از خبرگان صنعت، صاحبنظران دانشگاهی و دستگاه های مرتبط پیشرو بودن کارآفرینان را مشخص می کنند.
مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به مزیت های در نظر گرفته شده برای کارآفرینان پیشرو ادامه داد: دسته نخست این مزیت ها مفادی هستند که با شأن و ایجاد پایگاه اجتماعی برای کارآفرینان مرتبط هستند.
وی با بیان این مطب که آیین نامه مزبور بنگاه های بزرگ و متوسط را شامل می شود، گفت: شرکت‌هایی که از نظر مالی و اشتغال زایی جزء شرکت های متوسط و بزرگ محسوب شده و یا کارآفرینانی که در بازارهای بین المللی و منطقه‌ای خدمات و کالا ارائه می‌دهند می توانند از مزایای آیین نامه مئنظر بهره گیری کنند.
سرهنگی اظهارداشت: اگر کارآفرینان پیشرو وارد یک بازار شوند و بتوانند استانداردهای مربوط به آن بازار را کسب کنند شرایط حضور سایر تولیدکنندگان را هم در بازار کشورهای دیگر تحقق می بخشند.
وی دسته دوم مشوق های مورد تاکید آیین نامه کارآفرینان پیشرو را شامل در نظر گرفتن تمهیداتی دانست که به رشد بنگاه‌های مدنظر کمک می کند.
مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله تمهیدات مورد نظر را ایجاد خط ویژه گمرکی، دریافت تسهیلات ارزان قیمت، غیره عنوان کرد و ادامه داد: بخش سوم آیین نامه نیز مربوط به مسئولیت اجتماعی کارآفرینان پیشرو می‌شود.
وی از جمله مسئولیت های کارآفرینان پیشرور را یاری رساندن به بنگاه های کوچک و متوسط ذکر کرد و گفت: دولت ها برای بهبود فضای کسب و کار باید ضمن از میان برداشتن مقررات دست و پاگیر، سطح کسب و کار عام در کشور را ارتقا بخشند.
سرهنگی با تاکید بر اینکه تحقق ارتقای بهبود فضای کسب و کار امری دشوار بوده چراکه اصلاح برخی مقررات و فرآیندهای مربوطه زمان بر است، افزود: با وجود این نسبت به سال های گذشته ارتقای نسبی در بهبود فضای کسب و کار کشورمحقق شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی درباره دسته سوم حمایت های مورد نظر در آیین نامه کارآفرینان پیشرو اظهارداشت: بر اساس حمایت های مزبور کارآفرینان به سمت کسب استانداردهایی در سطح بالاتر سوق داده می شوند.
مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: طبق آخرین گزارش جهانی سهولت کسب‌ و کار رتبه بین المللی ایران در بهبود فضای کسب و کار با یک پله ارتقا از 128 به 127 رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام