از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشت


از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشت

بازار و مراکز خرید رشت با توجه به اهمیت این شهر از نظر گردشگری از رونق و شور و هیجان خاصی برخوردار است. قدم زدن در لا به لای غرفه‌های میوه و تره بار و بازار ماهی فروشان و استشام بوی زیتون و انواع ترشیجات که هوش و حواس برایمان نمی‌گذارد و دیدن مردان و زنان محلی چیزی در بازار رشت چیزی نیست که بتوان براحتی از آن دل کند.

بازار و مراکز خرید رشت با توجه به اهمیت این شهر از نظر گردشگری از رونق و شور و هیجان خاصی برخوردار است. قدم زدن در لا به لای غرفه‌های میوه و تره بار و بازار ماهی فروشان و استشام بوی زیتون و انواع ترشیجات که هوش و حواس برایمان نمی‌گذارد و دیدن مردان و زنان محلی چیزی در بازار رشت چیزی نیست که بتوان براحتی از آن دل کند. کوله بار سفر را برای مرور مراکز خرید و بازار‌های رشت برمیداریم و بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.
از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشتبازار رشت
بازار‌های سنتی و قدیمی در اغلب شهر‌های کشورمان با تلفیق معماری و هنر به هم گرفته اند، اما در سفر به رشت با نمونه‌ای کاملا متفاوت روبرو خواهید شد. در بازار رشت خبری از بازار سرپوشیده برگ با دالان‌های تو در تو و سرا‌های قدیمی نیست، در اینجا مغازه‌های میوه و تره بار، غرفه‌های فروش ماهی، عطر ترشیجات و سیر که از هر گوشه آن به مشام میرسد و صدای مغازه دارانی که مردم را تشویق به خرید‌ی کنند در روز‌های همیشه بارانی شهر ناخودآگاه شما را به سمت خود جذب می‌کند. این بازار که از قدیمی‌ترین بازار‌های ایران به شمار میرود، بر اثر گذر زمان با تغییر زیادی روبرو نبوده و هنوز همان حس و حال گذشته را در خود جای داده است.
از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشتبازار رشت که لقب بزرگترین بازار روباز ایران را به خود اختصاص داده است حدود ۳۴ هکتار وسعت دارد و به خوبی فرهنگ و سبک زندگی محلی‌های این منطقه را به نمایش می‌گذارد. تنوع بسیار بالا در اجناس و خوراکی ها، وجود رستوران و سفره خانه‌های متعدد و سوژه‌های نابی که می‌توانند به بهترین عکس‌ها تبدیل شوند همگی باعث میشوند تا هزاران گردشگر از آن بازدید و خرید کنند.
از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشتراسته مسگرها، راسته ماهی فروشان و راسته میوه فروشان از بهترین بخش‌های این بازار به شمار می‌رود و قدم زدن در آن‌ها مخصوصا اگر با نم نم باران همراه باشد حس و حالی توصیف نشدنی دارد. برای آن دسته از افرادی که عاشق تاریخ و معماری هستند، بازار رشت کاروانسراهایش را به نمایش می‌گذارد. در این بازار ۱۴ کاروانسرا وجود دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از طاقی بزرگ، طاقی کوچک، طاقی سعادت، کاروانسرای محتشم، کاروانسرای چینی چیان و کاروانسرای ملک و گلشن

آدرس: رشت، خیابان امام خمینی، بازار سنتی رشت
از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشتمرکز خرید گلسار
یکی از معروف‌ترین مراکز خرید رشت که از رونق خوبی برخوردار است و می‌تواند برای خرید گزینه مناسبی باشد، مرکز خرید گلسار می‌باشد. این مرکز خرید که در طول هفته از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب باز می‌باشد، محل مناسبی برای خرید انواع لباس و لوازم خانگی به شمار میرود. از بهترین گزینه‌های این مرکز خرید می‌توان به وجود رستوران و کافی شاپ و فودکورت در آن اشاره کرد که شرایط را برای لذت بردن تمام افراد خانواده از خرید فراهم می‌کند. گلسار در مجموع شامل ۶ طبقه می‌باشد و مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مختلف، واحد‌های تجاری و مسکونی است.

آدرس: رشت، خیابان گلسار، نبش خیابان ۱۰۸
از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشتمرکز خرید ایرانیان
خیابان گلسار یکی از معروف‌ترین خیابان‌های رشت برای خرید می‌باشد که مراکز خرید و پاساژ‌های متعددی در آن به چشم میخورد. مرکز خرید گلسار یکی دیگر از مراکز خرید رشت به شمار می‌رود که در فاصله کمی با مرکز خرید گلسار قرار گرفته است و انتخابی مناسب برای گشت و گذار و خرید در این شهر می‌باشد. این مرکز خرید دارای سیزده طبقه است که در دو طبقه از آن فروشگاه‌های لباس و کیف و کفش و لوازم بهداشتی و آرایشی وجود دارند. از نظر قیمت می‌توان گفت در سطح مطلوبی هستند و تنوع کالا در آن‌ها بسیار خوب است و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. با انتخاب مرکز خرید ایرانیان نگرانی بابت پارکینگ نخواهید داشت، چون چهار طبقه از این ساختمان پارکینگ‌های طبقاتی می‌باشند.

آدرس: رشت، بلوار گلسار، میدان شعار
از بازار سنتی تا مراکز خرید لوکس شهر رشتمرکز خرید رز
مرکز خرید رز یکی از بهترین مراکز خرید رشت برای خانم‌ها می‌باشد که انواع کیف و کفش و لباس‌های متنوع را می‌توان در آن خرید. این مرکز خرید دارای دو شعبه در رشت است و در طبقه اول آن می‌توانید انواع مانتو و پالتو و بارانی و لباس‌های مناسب برای سایر فصل‌ها را با قیمت‌های مناسب بخرید. البته آقایان هم از این مرکز خرید دست خالی بیرون نمی‌آیند و می‌توانند لباس و کیف و کفش‌های مناسب خود را در طبقه دوم مرکز خرید رز تهیه کنند.

آدرس: رشت، سبزه میدان، جنل خیابان علم الهدی
آدرس شعبه دو: رشت، کیلومتر ۲ جاده انزلی، روبروی نمایندگی ایران خودرو

از دیگر مراکز خرید این شهر می‌توان به پاساژ سالار، هپی لند، گیلان مال، تمدن، کویتی، سپیدرود، علاالدین، پاساژ گهر و پاساژ خاطره اشاره نمود.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موزه های کاخ سعدآباد به صورت موقت تعطیل شد