350 میلیون خسارت به جنگل سیاهکل گیلان


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیاهکل (گیلان) گفت : بیش از 350 میلیون تومان در آتش سوزی های اخیر به جنگل های شهرستان سیاهکل خسارت وارد شده است. علی رهنما روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود : حدود 70 تا 74...

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیاهکل (گیلان) گفت : بیش از 350 میلیون تومان در آتش سوزی های اخیر به جنگل های شهرستان سیاهکل خسارت وارد شده است.

علی رهنما روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود : حدود 70 تا 74 هکتار از اراضی ملی و جنگلی شهرستان سیاهکل طی چند روز گذشته طعمه حریق شد که از این مقدار 20 هکتار دچار سوختگی عمقی و 54 هکتار هم به صورت سطحی دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: بیشترین آتش سوزی در جنگل های دو منطقه اسبراهان در بخش مرکزی و اشکراب در بخش دیلمان رخ داد و دیگر مناطق دچار آتش سوزی شده شامل جنگل های حاشیه روستاهای لیش ، اسبراهان ، سوتگوابر ، توشی ، لیشک ، سوچپران ، ملک رود و بزگاه می شوند خسارت سطحی بوده ودرحال حاضر آتش تمامی این مناطق مهار و اطفاء شده است.

وی اراضی نهال کاری شده در سطح شهرستان سیاهکل را حدود 50 هکتار ذکر کرد و گفت: در آتش سوزی های چند روز گذشته علاوه بر جنگل های طبیعی حدود سه هکتار از مناطق نهال کاری شده شهرستان هم دچارآتش سوزی شده و خسارت دیدند.

رهنما یکی از علتهای آتش سوزی های اخیر را آتش زدن اراضی ملی توسط افرادی سود جو و زمین خوار دانست و یادآورشد: برای خاموش کردن آتش که تا ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد شنبه ادامه داشت، مردم منطقه و اعضای شوراها و دهیاران کمک شایانی کردند.

وی ضمن تشکر از روستاییان این مناطق افزود: از اهالی روستاها انتظار داریم با ماموران منابع طبیعی در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم از خسارت به جنگل های با ارزش هیرکانی در این منطقه جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد : برای حفاظت از جنگل ها و اراضی نهال کاری شده 28 جنگلبان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و همچنین از شوراها و افراد ساکن مناطق جنگلی سیاهکل نیز برای حفاظت از جنگل کمک گرفته می شود.

شهرستان سیاهکل دارای 78 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتع از نوع هیرکانی است و سابقه این جنگل ها به دوره سوم زمین شناسی برمی گردد و بیشتر این جنگل ها از نوع پهن برگ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی