در گام دوم انقلاب «تمدن بزرگ اسلامی» را محقق می‌کنیم


در گام دوم انقلاب «تمدن بزرگ اسلامی» را محقق می‌کنیم

معاون طرح، برنامه و بودجه‌ معاونت راهبردی قوه قضائیه با اشاره به اینکه 9 دی ماه، نماد استقلال طلبی، آزادگی واقعی، دشمن شناسی، حضور به موقع در میدان عمل و تجلی بصیرت و حق شناسی است، گفت: در تلاش هستیم در گام دوم انقلاب اسلامی، «تمدن بزرگ اسلامی» را محقق کنیم.

ابراهیم عزیزی دوشنبه ۹ دی ماه در مراسم گرامیداشت حماسه روز ملی بصیرت در بین اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر، با بیان اینکه اصل مطلقه ولایت فقیه، ‏محور اساسی و پایه بنیادین انقلاب اسلامی ایران است، تأکید کرد: ما معتقد به التزام عملی به این ‏اصل هستیم به طوریکه‏ ولایت فقیه، رکن رکین و عمود خیمه انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ۴۱ سال قبل با پیروی از مکتب و نهضت حسینی به پیروزی رسید و ملت ایران با الگو قرار دادن امام حسین(ع) و یاران آن حضرت، عشق و ارادت به ولایت فقیه و آموزه های اسلام را در تمام ابعاد زندگی خود جاری و ساری کردند.

وی با استناد به حدیثی از امام علی (ع) گفت: پیروان راستین امام حسین(ع) همواره آماده فداکاری در راه دین خدا هستند و امروز بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان ندای آزادگی آن حضرت به گوش می رسد.

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه خداوند انقلاب اسلامی ایران را با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و جانفشانی شهدا و ملت برای پیاده کردن احکام نورانی اسلام به پیروزی رساند، تصریح کرد: این انقلاب پیروز شد تا پرچم حسین(ع) همواره سرافراز باشد و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

وی افزود: تداوم راه امام حسین(ع) به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و تبعیت ملت در طول این سال ها رقم خورد و وحدت و یکپارچگی مردم همیشه در صحنه، توطئه های استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل، منافقان و نوکران آنها را حنثی کرده است.

عزیزی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان، همچنان ایران اسلامی در اوج قله های عزت، پیشرفت و اقتدار، در تلاش است این پرچم را به دست امام زمان(عج) برساند چرا که این انقلاب هدیه ای الهی برای این ملت بوده و باید قدر دانسته شود.

وی به جنایت ها و نسل کشی آمریکا و اسرائیل در طول تاریخ بشر، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، غائله طبس، اعمال تحریم های ظالمانه، راه اندازی گروهک های منافقین و گروهک های ضدبشری چون داعش، فتنه گری، آشوب و ... توسط این دو کشور عیله ایران اشاره کرد و گفت: هر جا قاتل حیات هست، پای استکباران جهانی درمیان است.

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه وعده های الهی محقق می شود، اظهار کرد: در ۹ دی ماه سال ۸۸ رژیم آمریکا و منافقین کوردل و سلطنت طلب و طاغوتی، فتنه بزرگی راه اندازی کردند اما ملت بصیر ایران کلام خدا را لبیک گفتند و با تبعیت از امام امت، چشم فتنه گران را کور کردند.

وی بیان کرد: فتنه گران اوج خباثت خود را در روز عاشورای حسینی سال ۸۸ نشان دادند اما ملت ما ابوالفضل وار به یاری رهبری معظم شتافتند و با حضور خود فتنه را ریشه کن کردند و به انقلاب اسلامی حیاتی دوباره بخشیدند.

۹ دی تجلی قدرت خدا در حرکت خود جوش مردمی

عزیزی تصریح کرد: ۹ دی ماه سال ۸۸ تجلی قدرت خدا در یک حرکت الهی و خود جوش مردمی و تجلی «یدالله مع الجماعه» و نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلامی حول محور ولایت فقیه بود.

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه در این روز ملت ایران با همدلی و اخوت اسلامی به حبل الله چنگ زدند، افزود: حماسه ۹ دی ماه تجلی پیروی از رهبری انقلاب و نماد عشق به اسلام است. مردم در این روز برای خفظ ارزش های دینی و ملی خود جانفشانی کردند و همه دنیا قدرت عظیم ملت ایران را تجربه کرده و به نظاره نشستند.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی ماه، نماد استقلال طلبی، آزادگی واقعی، دشمن شناسی، حضور به موقع در میدان عمل و تجلی بصیرت و حق شناسی است، گفت: در این روز مردم ایران با خدا، قرآن و رهبر خود تجدید میثاق داشتند.

عزیزی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۰ سال، حماسه ۹ دی ماه همچنان زنده و پابرجاست، گفت: در این حماسه ملت ایران آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا به خود آمد و دشمنان و منافقین ناامید شدند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در گام دوم انقلاب اسلامی، تمدن بزرگ اسلامی را محقق کنیم، افزود: این ملت اجازه نمی دهد پرچم حسین(ع) که پرچم عزت، آزادگی و حق طلبی است، روی زمین بماند بلکه این پرچم همواره افراشته می ماند تا به دست امام زمان(عج) برسد.

عزیزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب توحیدی است، یادآور شد: شعار اصلی ما «الله اکبر» بوده، یعنی حاکمیت از آن خداست و این ملت همچنان بعد از گذشت ۴۱ سال در این مسیر پابرجا هستند چرا که سعادت دنیا و آخرت را در شناخت و عمل به اسلام می دانند.

حماسه ۹ دی جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود

فرماندار ویژه ملایر نیز در حاشیه گرامیداشت حماسه روز ملی بصیرت در بین اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر، واقعه ۹ دی را حماسه حضور عاشورایی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی دانست و افزود: حماسه ۹ دی جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود. ملت ایران ‏در ۹ دی ماه سال ۸۸ آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کردند.‏

قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه این روز نقطه عطفی در تاریخ اسلامی ایران و برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات این ملت به حساب می آید، ادامه داد: این روز به عنوان روز ملی بصیرت ماندگار شد و دشمنان و فتنه گران را ناامید و مأیوس کرد.

ولدی اظهار کرد: در نهم دی ماه سال ۸۸، نور بصیرت الهی در دل ها تاریخ ساز شد و ملت بار دیگر علیه مزدوران و منافقان خروش کردند و تجدید بیعتی دوباره با آرمان های شهدا و رهبری داشتند.

امام جمعه ملایر نیز نهم دی‌ماه را از روزهای ممیز بین نیروهای انقلابی و غیرانقلابی و شاخص برای تشخیص این موضوع دانست و افزود: وظیفه ما در مورد حماسه ۹ دی این است که واقعیات را مردم بگوییم و راه مشخص و تابلو مبرهن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری با بیان اینکه ولایت فقیه محور حکومت اسلامی است، تبعیت از ولایت و حمایت از منویات ایشان را یک اصل اساسی برشمرد و تصریح کرد: اگر انقلابی هستیم باید پای این انقلاب بمانیم.

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی ما تعلق خاطر به شخص نداریم تعلقات ما مربوط به اهداف مقدس اسلامی و آرمان‌های آن است، اظهار کرد: نهم دی‌ماه امسال نیز مردم به دشمنان و فتنه‌گران نشان دادیم که از اهداف و آرمان‌های انقلاب و خون شهدا دست بر نمی داریم.

در پایان مراسم بیانیه ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صادر شد، در بخشی از این بیانیه آمده است: «حماسـه ماندگار نهم دی که در تقویم رسمی کشور به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده و بدون شک بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی، غیرت دینی و انقلابی، دفاع از ولایت و ولایتمداری مردم مسلمان ایران را در صحیفه تاریخ مبارزات رقم زد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یوم‌الله ۹ دی امسال با شعار محوری و سراسری "یوم الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه ها" را یک رویداد بزرگ ملی و انقلابی دانسته که در برگیرنده‌ همه‌ اقشار، جریانات و گروه‌های معتقد به انقلاب اسلامی است.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری