مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی


مطلب مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ آیفون 12 برخلاف آیفون های قبلی اپل یک سنت گرا نیست، بلکه قرار است راه ناتمام آیفون 11 را دنبال کند و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربرانش بگذارد....

آیفون 12 برخلاف آیفون های قبلی اپل یک سنت گرا نیست، بلکه قرار است راه ناتمام آیفون 11 را دنبال کند و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربرانش بگذارد.

گوشی های سری آیفون 11 با تغییرات نه چندان زیادی در قالب بهینه سازی‌های جدید وارد بازار شدند. به بیان خلاصه می‌توان گفت که سازنده مشهور آمریکایی صرفا قدرت پردازشی و قدرت دوربین این رنج از گوشی هایش را افزایش داد و آن‌ها را وارد بازار کرد، در حالی که طرفداران این اسمارت‌فون‌های خوشنام انتظارات بیشتری از این محصولات داشتند. حال سوالی که مطرح شده این است که آیفون 2020 چه ویژگی‌هایی را در خود دارد و این که آیا اپل یک آیفون واقعا جدید را در اختیار طرفدارانش می‌گذارد یا خیر؟

خبر خوب این است که شایعات و مطالب زیادی به این موضوع اشاره کرده‌اند که آیفون 2020 یک آیفون کاملا جدید و تغییر کرده خواهد بود و با تغییراتی احتمالی نظیر توانایی پشتیبانی از فناوری اتصالی 5G، مجموعه دوربین‌های جدید، طراحی جدید و یک نمایشگر ارتقاء یافته وارد بازار می‌شود. اگر این شایعات صحت داشته باشند، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیفون 12 همان گوشی آیفونی است که انتظار عرضه‌اش را داشتیم.

در این مطلب همه شایعات اصلی و آپدیت‌های اساسی مربوط به آیفون جدید را در کنار انتظاراتی که از این محصول داریم، ارائه کرده‌ایم. انتظار داریم که کوپرتینو سال آینده چهار آیفون جدید را وارد بازار کند. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 ؛ هرآنچه باید از آیفون 2020 انتظار داشته باشیم!

در یک نگاه:

گوشی مورد نظر: یک مجموعه آیفون جدید از طرف اپل تاریخ معرفی: احتمالا سپتامبر (11 شهریور تا 10 مهر 99) قیمت: بیش از 700 دلار برای مدل پایه

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 12

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی

هنوز هیچ مطلب رسمی درباره تاریخ عرضه آیفون 12 منتشر نشده است، ولی تقریبا به طور دقیق می‌دانیم که این محصول در چه تاریخی وارد بازار می‌شود. اپل آیفون های جدیدش را تقریبا همیشه در تاریخ یکسانی عرضه می‌کند و علی رغم این که هر سال شاهد انتشار شایعاتی درباره تغییر کردن این تاریخ هستیم، باز هم می‌بینیم که آیفون های جدید مانند گوشی های قبلی اپل در زمان نسبتا یکسانی به بازار راه پیدا کرده‌اند.

رقیب سنتی چه در سر دارد : مشخصات سامسونگ گلکسی اس 11 (Galaxy S11) ؛ شایعات پیش از رونمایی

اولین مورد درباره تاریخ معرفی آیفون 12 این است که مطمئنیم این محصول در هفته دوم ماه سپتامبر 2020 (18 شهریور تا 24 شهریور 99) معرفی می‌گردد و اگر این تاریخ درست باشد، می‌توانید ده روز بعد از معرفی این محصول آن را در بازار خریداری کنید.

درباره قیمت آیفون 12 هم باید بگوییم که این اسمارت فون محبوب با قیمتی مشابه قیمت آیفون 11 و اعضای خانواده‌اش راهی بازار می‌شود؛ کوپرتینو آیفون 11 را با قیمت 699 دلار، آیفون 11 پرو را با قیمت 999 دلار و آیفون 11 پرو مکس را با قیمت 1,099 دلار وارد بازار کرد، از این رو انتظار داریم که قیمت آیفون 12 و برادرانش هم در همین رنج باشد.

البته یکی از منابع خبری در گزارشی اعلام کرده است که مواد به کار رفته در ساخت آیفون های 2020 از نوع جدیدی هستند و به همین دلیل گوشی های جدید اپل احتمالا با قیمت بالاتری نسبت به محصولات سال گذشته این سازنده وارد بازار می‌شوند. نکته دیگر آنکه فناوری 5G می‌تواند هزینه تمام‌شده آیفون ۲۰۲۰ را بالاتر هم ببرد.

آیفون 12‌ ، آیفون 2020 یا چی؟

اطمینان داریم که آیفون های 2020 اپل سری گوشی های آیفون 12 نام دارند و با نام‌هایی مانند آیفون 11 اس و سایر نام‌های مشابه عرضه نمی‌شوند؛ به همین دلیل است که ما آیفون جدید را آیفون 12 می‌نامیم، اگرچه که اپل هنوز این نام را تایید نکرده است. ممکن است با مطالبی مواجه شوید که در آن‌ها از گوشی سال آینده اپل با نام آیفون 2020 یا آیفون جدید نام برده شده باشد، ولی بعید است که کوپرتینو سری گوشی های جدیدش را با چنین نام‌هایی وارد بازار کند.

طراحی آیفون 12 چه شکلی است ؛ از محل دوربین و ناچ تا سنسور ToF و فناوری فایوجی

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی

اپل به احتمال زیاد تغییرات جدیدی را در طراحی و نمایشگر گوشی جدیدش اعمال می‌کند و به احتمال زیاد حذف ناچ نمایشگر هم یکی از این تغییرات خواهد بود. درباره ناچ نمایشگر طبق گفته تحلیلگران انتظار داریم که حداقل یکی از آیفون های جدید بدون ناچ نمایشگر عرضه شود و اپل دوربین سلفی آن را در زیر نمایشگرش گذاشته باشد. اگر قرار باشد که فقط یکی از آیفون های جدید بدون ناچ نمایشگر وارد بازار شود، به احتمال زیاد این محصول گرانترین گوشی جدید اپل (آیفون 12 پرو مکس) خواهد بود.

در یکی دیگر از مطالب منتشر شده درباره آیفون های جدید گفته شده بود که اپل در حال توسعه فناوری تشخیص چهره جدیدی (Face ID) است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، آیفون های جدید را با یک ناچ جدیدتر و باریکتر ملاقات می‌کنیم. این احتمال هم وجود دارد که اپل سبک‌های طراحی مختلفی را درباره ناچ در آیفون 12 به کار گیرید و در نهایت تجهیزات دوربین سلفی این محصولش را در حاشیه بالایی نمایشگر آن قرار دهد.

با این حال تغییرات مربوط به سبک طراحی آیفون های 2020 بیشتر از حذف یک ناچ نمایشگر خواهند بود. یکی از تحلیلگران مشهور صنعت ساخت گوشی های هوشمند به نام «مینگ چی کو» گفته است که انتظار دارد قاب فلزی آیفون 12 بیشتر شبیه به قاب به کار رفته در آیفون 4 باشد و شباهت کمتری به قاب‌های به کار رفته در آیفون های کنونی که دارای گوشه‌های منحنی شکل هستند، داشته باشد. وی همچنین گفته است که گوشی های سری آیفون 12 از نظر طراحی تفاوت زیادی با آیفون های موجود در بازار دارند.

در یکی دیگر از مطالب جدید هم گفته شده است که آیفون 12 پرو با سنسور زمان پرواز (ToF)، لنز تله فوتو، فناوری اتصالی 5G و پورت USB نوع C در اختیار طرفداران اپل گذاشته می‌شود. همچنین ممکن است که دوربین سلفی تنها سخت افزاری نباشد که در نمایشگر گوشی های جدید اپل قرار می‌گیرید، زیرا شایعه شده است که این سازنده مشهور آمریکایی می‌خواهد نسل جدید گوشی هایش را به اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر (In-Screen) هم مجهز کند.

این تغییر جهش بزرگی در سبک طراح اپل خواهد بود زیر محصولات کنونی این برند کلا فاقد اسکنر اثر انگشت هستند. با این حال اگر که سنسور دوربین سلفی آیفون 12 در درون نمایشگر قرار گیرد، بعید است که این اسمارت فون iOS همه سنسورهای فناوری Face ID را در خود داشته باشد و به همین دلیل است که معتقدیم اسکنر اثر انگشت قرار است در آیفون 2020 جایگزین فناوری Face ID شود؛ البته بعید هم است که اپل در ساخت آیفون 12 تا این حد به خودش زحمت دهد.

نمایشگر آیفون 12 از نوع OLED خواهد بود؟

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی

احتمالا یکی یا بیش از یکی از آیفون های 2020 با نمایشگر دارای نرخ تازه سازی (Refresh Rate) 120 هرتز وارد میدان می‌شوند؛ در این رابطه بد نیست بدانید که نرخ تازه سازی نمایشگر گوشی های کنونی اپل 60Hz است. این بهینه سازی درباره سری گوشی های آیفون 12 تا به حال چند بار مطرح شده است و در صورت اعمال شدنش باعث می‌شود که محتویات رسانه‌ای روانتر روی نمایشگر نمایش داده شوند.

طبق گفته مینگ چی کو، احتمال دارد که اپل اندازه نمایشگر بعضی از اسمارت فون های جدیدش را هم تغییر دهد و آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو را به ترتیب با نمایشگرهای 6.7 و 5.45 اینچی (به جای نمایشگرهای 6.5 و 5.8 اینچی) وارد بازار کند. این تحلیلگر مشهور گفته است که آیفون 12 استاندارد مانند آیفون 11 استاندارد با نمایشگر 6.1 اینچی عرضه می‌شود، اما با این تفاوت که پنل به کار رفته در آن از نوع OLED خواهد بود. این گفته هم تا به حال چند بار مطرح شده است و انتظار داریم که همه آیفون های 2020 با نمایشگرهای OLED عرضه شوند.

یکی دیگر از منابع خبری موارد فوق را درباره نمایشگر آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 استاندارد تایید کرده ولی گفته است که آیفون 12 پرو با پنل 5.4 اینچی عرضه می‌شود. این منبع همچنین گفته است که اپل می‌خواهد دو گوشی مدل پرو و پرو مکس را با نوعی نمایشگر OLED عرضه کند که هزینه ساخت و ضخامت آن از هزینه ساخت و ضخامت نمایشگر آیفون 11 پرو کمتر است. استفاده از این فناوری باعث پایینتر آمدن قیمت آیفون های پرو و پرو مکس جدید می‌شود، ولی بعید است که اپل چنین تغییری را در این گوشی هایش اعمال کند.

یک منبع دیگر هم مطالب مشابهی را درباره اندازه نمایشگر گوشی های جدید اپل منتشر کرده و گفته است که کوپرتینو سال آینده یک آیفون 6.7 اینچی، یک آیفون 5.7 اینچی و دو آیفون 6.1 اینچی (یکی با رزولوشن بالا و دیگری با رزولوشن کمتر) را وارد بازار می‌کند.

مینگ چی کو همچنین گفته است که هر چهار آیفون 2020 اپل به نمایشگر OLED و قابلیت اتصالی 5G مجهز هستند، ولی مدل 5.4 اینچی و یکی از مدل‌های 6.1 اینچی با دوربین اصلی دوگانه و دو مدل دیگر با دوربین اصلی سه گانه عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی آیفون 12 ؛ دوربین، پردازنده و فناوری 5G

همانطور که گفته شد، طبق تحلیل‌های مینگ چی کو این احتمال وجود دارد که همه گوشی های آیفون جدید از نوع 5G باشند. با توجه به مطالب منتشر شده توسط سایر منابع و این که گوشی‌هایی از برندهای دیگر امسال با فناوری 5G عرضه شدند، می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که حداقل یکی از آیفون های 2020 با این فناوری عرضه می‌شوند.

البته استفاده از پردازشگر 5 نانومتری A14 بیونیک در آیفون 12 هم این موضوع را تایید می‌کند. این تراشه قدرت پردازشی بیشتری نسبت به تراشه آیفون 11 دارد و راندمان باتری این اسمارت فون iOS آینده نگرانه را نیز بیشتر می‌کند؛ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که گوشی های اپل در حال حاضر هم راندمان باتری بسیار خوبی دارند.

دوربین آیفون 2020 مجهز به فناوری Sensor-Shift برای حذف لرزش تصاویر

مینگ چی کو احتمال داده است که گوشی ساز مشهور آمریکایی ظرفیت رم بعضی از گوشی های جدیدش را تغییر دهد. وی گفته است که اپل می‌خواهد آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را با رم 6 گیگابایتی و آیفون 12 استاندارد را با رم 4 گیگابایتی وارد بازار کند. اپل سال گذشته همه گوشی‌هایش را با رم 4 گیگابایتی در اختیار کاربرانش گذاشت.

شایعه شده است که آیفون 12 از نظر دوربین هم ارتقاء می‌یابد و با یک دوربین اصلی 3D لیزری عرضه می‌شود. یکی از منابع خبری هم گفته است که اپل می‌خواهد دوربین آیفون 12 را به قابلیت تشخیص عمق مجهز کند.

این امکان هم وجود دارد که گوشی ساز مشهور آمریکا یک آیفون چهارم را هم در سال آینده رونمایی کند. این محصول اگر که وارد بازار شود به عنوان یک آیفون رده پایه و جایگزین آیفون SE ولی با نامی غیر از آیفون SE 2 ارائه می‌گردد.

در آیفون جدید دنبال چه ویژگی‌هایی هستیم؟

اپل گوشی های سری آیفون 11 خود را با بهینه سازی‌هایی جدید ولی محافظه کارانه وارد بازار کرد. به همین دلیل انتظار داریم که این برند مشهور گوشی های جدیدش را با تغییرات بزرگتر و برجسته‌تری نظیر بهینه سازی‌های زیر وارد بازار کند.

ویژگی‌های جدید جالب

آیفون های جدید باید گوشی های خوبی باشند و درواقع بهتر از آنچه باشند که انتظار داریم. انتظار داریم که این اسمارت فون های iOS با ویژگی‌هایی رونمایی و عرضه شوند که تا به حال نظیر آن‌ها را در هیچ محصول دیگری ندیده‌ایم، ویژگی‌هایی که ذهن‌های خلاق فعال در آزمایشگاه‌های کوپرتینو رویای آن‌ها را دارند. این انتظار شاید خیلی بزرگ باشد، ولی اپل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است و اگر شرکتی بتواند یک گوشی تاشو (Fold) خوب یا عینک جداشدنی VR خوب بسازد، آن شرکت اپل است.

درواقع طراحی‌های جدید و سخت افزارهای ارتقاء یافته مورد استفاده در صنعت گوشی سازی کنونی مشخصه‌هایی هستند که عادی شده‌اند و همه ما نمونه‌های مختلف آن‌ها را دیده‌ایم، به همین دلیل انتظار داریم که اپل ترکیبی منحصربفرد را در قالب گوشی های جدیدش ارائه کند.

2. یک طراحی جدید

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی

آنچه که بیشتر از همه چیز از آیفون های جدید می‌خواهیم، ارائه یک طراحی جدید است. اپل از زمان عرضه آیفون X تا به امروز عملا از سبک طراحی یکسانی در ساخت گوشی هایش استفاده کرده است. این سازنده مشهور در طراحی بدنه گوشی هایش تغییراتی را اعمال کرده، ولی باز هم زبان طراحی یکسانی را دنبال کرده است.

حقیقت این است که این سبک طراحی خسته کننده و قدیمی شده و علت اصلی این موضوع هم ناچ نمایشگر است که تعلیقات فناوری Face ID و دوربین سلفی را در خود نگه می‌دارد. علاوه بر این می‌خواهیم که سبک طراحی کاملا جدیدی را در آیفون 12 ببینیم؛ آیفون 11 پرو از نظر طراحی هیچ ایرادی ندارد، اما حقیقت این است که این سبک طراحی برای همه ما عادی شده است.

3. قرار دادن همه چیز در داخل نمایشگر

می‌خواهیم که آیفون 12 یک نمایشگر سر تا سری یکپارچه داشته باشد و یکی راه‌های رسیدن به این هدف قرار دادن دوربین سلفی در زیر نمایشگر است. اگر کوپرتینو بتواند به گونه‌ای موثر این سبک طراحی را ارائه کند، نتیجه کارش تاثیرگذار خواهد بود. همچنین می‌خواهیم که اپل اسکنر اثر انگشت را هم به گوشی‌ های جدیدش برگرداند تا در زمان‌هایی که قابلیت تشخیص چهره Face ID نمی‌تواند کارایی خوبی را ارائه کند، این قابلیت بتواند کار آن را انجام دهد.

البته می‌خواهیم که این اسکنر هم در داخل نمایشگر باشد یا اپل کل نمایشگر آیفون 12 و برادرانش را به یک سنسور اسکنر اثر انگشت بزرگ تبدیل کند، همان طور که شایعه شده می‌خواهد در ساخت گوشی های آینده‌اش این طرح را پیاده سازد.

4. نرخ تازه سازی بالاتر

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی

یکی از راهکارهایی که شرکت‌های گوشی سازی برای بهبود کیفیت نمایشگر محصولاتشان به کار می‌گیرند، افزایش نرخ تازه سازی آن‌ها از مقدار استاندارد 60Hz است. برای مثال وان پلاس 7 پرو با نرخ تازه سازی 90Hz و ریزر فون 2 با نرخ تازه سازی 120Hz عرضه شدند. افزایش نرخ تازه سازی نمایشگر باعث می‌شود که پنل گوشی بتواند محتویات رسانه‌ای را با کیفیت روانتری پخش کند، به همین دلیل انتظار داریم که اپل هم این قابلیت را با فناوری خودش ارائه کند.

البته این خواسته تقاضای چندان بزرگی هم نیست زیرا بعضی از مدل‌های آیپد پرو با نرخ تازه سازی 120Hz عرضه شده‌اند. البته فراموش ریفرش ریت قاتل باتری گوشی است. استفاده از چنین فناوری نیاز دستگاه به منبع تغذیه را افزایش می‌دهد.

5. ارتقاء بیشتر راندمان باتری

اپل برای اولین بار در عرضه گوشی های سری آیفون 11 خود نشان داد که افزایش راندمان باتری را معیار اصلی خود قرار داده است، ولی از این شرکت می‌خواهیم که عملکرد باتری آیفون های جدیدش را بیشتر افزایش دهد یا حداقل راندمان باتری آن‌ها را از راندمان باتری گوشی های امسالش کمتر نکند. هنوز هم می‌خواهیم آیفونی را در دست داشته باشیم که بتواند با یک بار شارژ کامل حداقل به مدت 2 روز روشن باقی بماند و انتظار داریم که آیفون 12 یا حداقل آیفون 12 پرو مکس این قابلیت را داشته باشد.

6. پشتیبانی قابلیت 5G

مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی

اپل در زمینه قابلیت 5G از سایر برندها عقب است. این سازنده هیچ یک از گوشی های سری آیفون 11 خود را با این قابلیت عرضه نکرد، علی رغم این که گلکسی اس 10 و وان پلاس 7 پرو از طرف سامسونگ و وان پلاس با این قابلیت وارد بازار شدند. عدم ارائه این قابلیت از طرف اپل عیب چندان بزرگی برای این برند نیست زیرا خیلی از کشورها هنوز این قابلیت اتصالی را پشتیبانی نمی‌کنند، ولی زمانی که آیفون 12 معرفی و عرضه شود این فناوری فراگیرتر شده و توسط گوشی‌های بیشتری ارائه می‌شود. برای همین زمان این رسیده که اپل هم خودش را وارد قافله سازندگان ارائه کننده این فناوری کند. البته خبر خوب این است که در شایعات زیادی گفته شده که آیفون های 2020 این فناوری را در خود دارند.

7. قیمت ارزانتر

هر سال از اپل انتظار داشتیم که آیفون های جدیدش را با قیمت ارزانتری عرضه کند و امسال کم و بیش با عرضه شدن آیفون 11 استاندارد با قیمتی ارزانتر از آیفون XR به این خواسته رسیدم، به همین دلیل بعید نیست که شاهد کاهش قیمت گوشی های سری آیفون 12 هم باشیم. نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این خواسته محقق می‌شود، اما حقیقت این است که در طول چند سال گذشته آیفون های اقتصادیتر اپل فروش بیشتری داشته‌اند و به همین دلیل کوپرتینو انگیزه لازم را برای تحقق بخشیدن به این خواسته دارد.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین گوشی 2019 جهان ؛‌ آیفون XR همچنان یکه‌تازی می‌کند! بهترین گوشی های هوشمند 2020 : فراتر از یک گوشی همراه نخستین رندرهای آیپد پرو 2020 منتشر شد ؛ درست حدس زدید دوربین سه گانه!

.

منبع: techradar


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفاوت 30 با 60 فریم بر ثانیه؛ با کدامیک در گوشی فیلمبرداری کنیم؟