تحلیل خواندنی از افزایش طلا و سهام آمریکا


افزایش همزمان ارزش فلزات گران بها و سهام آمریکا، رویداد عجیبی است. معمولا سرمایه گذاران یا دارایی های ریسک پذیر و یا دارایی های امن را انتخاب می کنند، که بر حسب شرایط بازار، این انتخاب تغییر می کند و این دقیقا آن چیزی است که شاهدش هستیم.


9 دی 98

افزایش طلا و سهام آمریکا در کریسمس

افزایش همزمان ارزش فلزات گران بها و سهام آمریکا، رویداد عجیبی است. معمولا سرمایه گذاران یا دارایی های ریسک پذیر و یا دارایی های امن را انتخاب می کنند، که بر حسب شرایط بازار، این انتخاب تغییر می کند و این دقیقا آن چیزی است که شاهدش هستیم.

تحلیل خواندنی از افزایش طلا و سهام آمریکا

تنها زمانی در قانون یاد شده شاهد رویدادی استثنایی هستیم که فدرال رزرو به شدت درگیر کاهش نرخ بهره و سیستم های محرک مالی باشد، و اخیرا این کاری بوده است که فدرال رزرو با افزایش دارایی های ماهانه در ترازنامه، به حدود ماهی شصت بیلیون در ماه، انجام داده است و در سال 2019 سه بار نرخ ها را کاهش داده است. نمودار نقطه ای جدید فدرال رزرو بیانگر این امر است که نرخ های بهره در سال 2020 تغییر نخواهد کرد.

سیاست پولی فدرال رزرو در حال حاضر به نوعی در افزایش هم زمان ارزش سهام و قیمت طلا نقش دارد.

طلا به تازگی از خوابی موقت بیدار شده و بازه قیمتی محدود خود را شکسته است. اواسط نوامبر 2019، بهای طلا به 1446 دلار کاهش یافت که در مقایسه با بالاترین رکورد در سال جاری یعنی 1565 دلار، کاهش چشم گیری بود. در ماه نوامبر طلا در بازه قیمتی 1450-1481 دلار باقی ماند و تنها در اوایل ماه دسامبر بود که تلاش طلا برای شکست این بازه قیمتی شروع شد. ولی این افزایش نیز محدود شد و طلا نتوانست بیش از میانگین حرکتی 50 روز خود تغییر کند.

این تغییرات قیمت، باعث شد تا ما به الگویی برسیم که نشانگر آماده شدن طلا برای افزایش مجدد است. این الگو را می توان به عنوان بازاری که در آن معاملات با ماکسیمم قیمت های پایین تر و مینیمم قیمت های بالاتر انجام می شود، تعریف کرد. به عبارت دیگر به آن مثلث فشرده گفته می شود و بیانگر این نکته است که با فشرده شدن بازه قیمت، جریانی تولید می شود که به سمت بالای مثلث حرکت می کند. در آن لحظه معامله گران منتظر آزاد شدن این جریان و افزایش قیمت ها هستند. البته قیمت ها می توانند هم به سمت بالا و هم به سمت پایین بروند، ولی عموما روند قبلی خود را طی می کنند که در مورد طلا، این حرکت به سوی افزایش قیمت ها خواهد بود.

از حیث تحلیل تکنیکال، با قاطعیت می توان ادعا کرد قیمت طلا به راحتی رو به بالا حرکت خواهد کرد. در تاریخ 19 دسامبر سال جاری، طلا به ماکسیمم قیمتی رسید که الگوی تحلیلی آن را نشان می داد و در همان روز، طلا روند 50 روزه خود را شکست برای اولین بار پس از 31 اکتبر، بالاتر از بازه حرکتی خود قرار گرفت. سپس در 23 دسامبر، طلا مجددا به بالاترین قیمت از 6 نوامبر به بعد رسید. این افزایش تا 24 دسامبر، یعنی شب کریسمس ادامه یافت و میانگین تغییرات 100 روزه خود را پشت سر گذاشت و با اصلاح 23.6 درصدی فیبوناچی به 1497 دلار رسید. درواقع در همان روز آنقدر قدرت افزایش طلا زیاد بود که توانست با اقتدار به بالای 1500-1505.70 دلار برسد. امروز، طلا این افزایش قابل توجه را نشان می دهد و با 11.20 دلار افزایش در فعال ترین معاملات، در حال حاضر با 1516.00 دلار معامله می شود. پیش بینی می شود حداقل مقاومت در بازه 1520-1540 دلار و بیشینه آن در طول سال 1565 دلار باشد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

هفته طلایی برای طلا | 6.3 هزار 20 درصد سرمایه خود را به طلا تبدیل کنید | 5.3 هزار پرداخت سنوات کارگران علی الحساب شد | 3.3 هزار آغاز پیش فروش دنا و پژو ۲۰۶ تیپ۲ از امروز | 7.1 هزار اگر FATF تصویب نشود قیمت دلار چند می‌شود؟ | 7.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی