رئیس حوزه قضائی لواسانات معرفی شد


پیش از این "محسن شریعتی" از مهر ماه ۱۳۹۵ در این سمت...


پیش از این "محسن شریعتی" از مهر ماه ۱۳۹۵ در این سمت خدمت کرده بود. وی پس از این به عنوان قاضی دادگاه های تجدید نظر استان تهران فعالیت می کند.
"امیر اصلان وطن دوست" نیز پیش از در سمت رئیس دادگاه حقوقی در حوزه قضائی شهرری فعالیت داشت.

رئیس حوزه قضائی لواسانات معرفی شد

آمار زندانیان شایستهٔ جمهوری اسلامی نیست، باید کاهش یابد

غلامعلی محمدی، قائم مقام رئیس دادگستری کل استان تهران در این مراسم تکریم و معارفه که در سالن اجتماعات بخشداری لواسانات برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز ۹ دی و روز بصیرت اظهار داشت: اگر امروز ایران در اوج صلابت و امنیت قرار دارد و مشترکاً با دو کشور قدرتمند جهان در آب های آزاد رزمایش اجرا می کند، حاصل چیزی جز بصیرت و آگاهی مردم نیست.

وی ضمن بیان اینکه لواسان موقعیت جغرافیایی و جاذبه های طبیعی، گردشگری و آب و هوای ممتازی در استان تهران دارد خطاب به مسئولان امنیتی، انتظامی و اجرائی منطقه گفت: نباید به افرادی که قصد تجاوز و تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را دارند اجازه تعدی و تخریب داد و حفظ حقوق بیت المال باید مورد توجه جدی همهٔ مسئولان بویژه قضات قرار بگیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته مسئولان منطقه در این سال های اخیر اقدامات و عملکرد خوبی داشتند که در طول تاریخ عدلیه بی نظیر بوده است اما اقتضا می کند در گام دوم انقلاب در مسیر مبارزه با مفسدان و زیاده خواهان و در برنامه های تحولی قوه قضائیه که مبارزه با فساد سرلوحه آن قرار دارد، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

محمدی اذعان داشت: در این دوره از مدیریت قوه قضائیه مردم پیش از گذشته چشم امید و اعتماد به این دستگاه دوخته اند، لذا باید به نحوی عمل کنیم که نه تنها مردم مأیوس و ناامید نشوند بلکه اعتماد و امید مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی افزایش پیدا کند.

قائم مقام رئیس دادگستری کل استان تهران افزود: لازم است در مواجهه و برخورد با مردم با حسن خلق و سلوک مناسب رفتار کنیم و سعه صدر داشته باشیم.

وی اعلام کرد: کمترین مراجعه در طول سال از حوزه قضائی لواسانات و رودبار قصران را به دادگستری استان تهران داریم که نشان دهندهٔ این است که این حوزه های قضائی با صبوری و حوصله به صحبت های مردم گوش می دهند و شهروندان نیازی به مراجعه استان نمی بینند.

این مقام مسئول در ادامه به دو دغدغه رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: باید زمان فرآیندهای قضائی و دادرسی ها کوتاه شود و مردم با سرعت بیشتری به حقشان برسند. همچنین بایستی در امر کاهش آمار زندانیان تلاش کنیم که این آمار شایستهٔ جمهوری اسلامی ایران نیست.

محمدی تصریح کرد: بسیاری از موارد وجود دارد که می توانیم با اتخاذ تدابیر دیگری علاوه بر اینکه مجازات را جاری می کنیم، حکم زندان را اعمال نکنیم. در قوانین ماهیتی ما در قانون مجازات اسلامی ایران تأسیسات نوین کیفری پیش بینی شده که بعضاً اثربخشی بیشتری از زندان دارند در حالی که تهی از فسادهای زندان هستند.

رئیس حوزه قضائی لواسانات معرفی شد

لواسان به عنوان علمدار عدالت و مبارزه با فساد شناخته می شود

حجت الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات اظهار داشت: خوشبختانه نظام و انقلاب اسلامی برکات بیشماری داشته است اما هنوز در تحقق دولت اسلامی موفق نبوده ایم.

امام جمعه لواسانات افزود: وقتی در تحقق دولت اسلامی ناموفق باشیم در تحقق جامعه اسلامی هم موفق نمی شویم، و این کارگزاران تراز اسلامی هستند که دولت و جامعهٔ اسلامی را محقق می کنند.

لواسانی اذعان داشت: یکی از شرایط اصلی تحقق این هدف بسط عدالت و مبارزه با فساد است. بنده معتقدم خلاف تبلیغاتی که می شود لواسان علمدار عدالت شده است. خارج از لواسان این شهر را علمدار مبارزه با ویژه خواری و رانت و آقازادگی می شناسند که این اتفاق بسیار خوبی است.

وی ضمن بیان اینکه وظیفه قضائی و دادگستری مسئولیت سنگینی است تصریح کرد: یکی از اصلی ترین رکن برقراری عدالت در جامعه قوه قضائیه است. البته که دولت و مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر وظیفه دارند و باید منافذ و بستر فساد را نابود کنند اما رکنی که با فساد مبارزه می کند و جامعه را سالم می کند قوه قضائیه است.

امام جمعه لواسانات یادآور شد: برخی از مسائلی که در شهرهای دیگر جدی است در لواسان نداریم اما در مقابل مسائل دیگری داریم که مختص به همین شهر است؛ بنده به رئیس قوه قضائی هم پیشنهاد داده ام لواسان، رودبار قصران و مناطق امثالهم را باید ویژه تر ببینید چرا که رانت خواران و مفسدان می خواهند از فضای این شهرها به نفع خود استفاده کنند و با زر و زور هر کاری انجام می دهند و قانون را خوب می شناسند و دور می زنند.

لواسانی تأکید کرد: حوزه های قضائی می توانند در مقابل این سودجویان بایستند. بایستی با جدیت بیشتری وارد این مسائل شویم که اگر تسامح کنیم باید در قیامت پاسخ شهدای انقلاب را بدهیم که نمی توانیم.

وی ضمن درخواست تقویت حوزه قضائی لواسانات از قوه قضائیه و دادگستری استان تهران گفت: بنده نیز در راستای تحقق اهداف والای این قوه همکار شما خواهم بود.

رئیس حوزه قضائی لواسانات معرفی شد

طی سه سال اخیر، هزار و ۱۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز شمیرانات تخریب شد

سیاوش شهریور، فرماندار شهرستان شمیرانات اظهار داشت: آسان ترین و محکمه پسندترین تعبیر از واژه عدالت در واژگان حقوقی و انسانی این است که هر چیزی جای خودش باشد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه هر انسانی به سبب فردیت و انسان بودنش در زمین باید مورد احترام باشد و امام علی (ع) در نهج البلاغهٔ خود عدالت معطوف به حقوق شهروندی را مطرح می کند انتظار داریم همواره مانند سنوات قبل قضات شریف شهرستان در کنار احکام خود پیوست عشق، مهر و کرامت را به یادگار بگذارند.

فرماندار شمیرانات در پایان نیز اعلام کرد: طی سه سال اخیر بیش از هزار و ۱۰۰ تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان داشته ایم که بالاترین آمار رفع تصرفات در تاریخ قضائی استان تهران و شهرستان شمیرانات است.

رئیس حوزه قضائی لواسانات معرفی شد

رئیس حوزه قضائی لواسانات معرفی شد

با جدیت مقابل پدیده زمین خواری مبارزه می کنیم

وطن دوست، رئیس حوزه قضائی لواسانات نیز بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و تخلف تأکید کرد و با اشاره به مهمترین برنامه های خود در این مسئولیت به تشدید نظارت بر اجرای احکام کیفری، مدنی و احکام صادره که ثمرهٔ مدت ها دادرسی است، ایجاد تعاملات لازم، سازنده و منطبق با قانون با مسئولان شهری در راستای قانون مداری و نظارت بر حسن اجرای قانون اشاره کرد.

وی افزود: حفظ حقوق شهروندی و ارائه خدمات قضائی مبتنی بر عدالت به همهٔ مراجعان عدلیه که مورد تأکید قانون اساسی است، نظارت بر امور زندان و زندانیان و رفع مشکلات آنان با همکاری همکاران قضائی و استفاده از مجازات های جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری زندان ها که از سیاست های قوه قضائیه است نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای تقویت بنیه شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش کلیهٔ امور ترافعی با عنایت به بخشنامهٔ اخیر رئیس قوهٔ قضائیه و همچنین رفع موانع اطاله دادرسی اقدام خواهیم کرد.

وطن دوست ضمن تأکید بر عزم جدی برای مبارزه با پدیده زمین خواری، خاطرنشان کرد: اهداف مذکور تنها با درایت، حمایت و پشتیبانی مسئولان منطقه و همکاران حوزه قضائی محقق می گردد، در نتیجه سهم و نقش ما در اجرای صحیح قانون و صیانت از حقوق مردم در ایجاد امنیت، کشف، مجازات و کیفر مجرمان در گرو همکاری تمام مسئولان اجرائی و امنیتی شهر است.

بخش لواسانات به مرکزیت شهر لواسان شامل ۲۰ روستا و جمعیتی افزون بر ۱۸ هزار نفر از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج