آشنایی با نیمه دیگر ویلفرد زاها؛ وینگر کریستال پالاس 10 درصد دستمزد ماهیانه خود را صرف امور خیریه می‌کند


آشنایی با نیمه دیگر ویلفرد زاها؛ وینگر کریستال پالاس 10 درصد دستمزد ماهیانه خود را صرف امور خیریه می‌کند

زاها جدای از حرکات تکنیکی، خصلت جالب توجه‌تری در خودش دارد. 

طرفداری- ویلفرد زاها که خودش زندگی سختی را تجربه کرده است، حالا کمک کردن به نیازمندان را فراموش نمی‌کند.

به گزارش Sun، این بازیکن 27 ساله در جنوب لندن تقریبا مثل رابین هود عمل می‌کند: از ثروتمندان حقوق می‌گیرد و به فقرا می‌بخشد. او که هفته‌ای 130 هزار پوند از کریستال پالاس دستمزد می‌گیرد، ماهیانه 10 درصد از دستمزد خود را برای کمک به نهادهای خیریه اختصاص می‌دهد.

برای این که کاری کرده باشم، ده درصد از دستمزد ماهیانه‌ام را صرف امور خیریه می‌کنم؛ نه فقط خیریه‌های انگلیس، همچنین خیریه‌های موجود در ساحل عاج.

بخش زیادی از کمک‌ها به یتیم خانه خواهرش می‌رسد که برای یتیمان، سرپناه‌، غذا، خدمات آموزشی و محیطی خانوادگی فراهم می‌کند. او همچنین بنیادی به نام خودش تأسیس کرده است که در انگلیس و ساحل عاج به کودکانی که علاقه مند هستند فوتبالیست شوند، کمک می‌کند تا به هدف خود برسند. زاها که در خانواده‌ای با 9 خواهر و برادر در آفریقا به دنیا آمد، از سال 1996 در انگلیس حضور دارد. او افزود:

عشق و علاقه من برای فوتبال زمینه‌ای فراهم کرد تا کاری را انجام بدهم که عاشق آن هستم و همچنین به کسانی کمک کنم که مثل خودم کسی را نداشتند که به آن‌ها کمک کند. امیدوارم کاری که انجام می‌دهم، روی لبان کسی لبخندی بنشاند.

زاها که سفیر بسیاری از پویش‌هایی که باشگاه کریستال پالاس یا لیگ برتر با آن مرتبط هستند هم است، چندی پیش مبلغ 10 هزار پوند به تیم لمبث آل استارز در ساندی لیگ انگلیس کمک کرد تا بتوانند علاوه بر خریدن لباس‌های جدید، تجهیزات تازه‌ای برای تیم خود تهیه کنند. زاها بدون هیچ چشمداشتی چنین کارهایی می‌کند ولی این به معنی بی تقدیر ماندن کارهای ارزشمند او نیست. این بازیکن اکتبر گذشته در مراسم بهترین‌های آفریقا که اشخاصی همچون انگولو کانته و استورمزی (رپر معروف) در آن حضور داشتند، به خاطر اقدامات خیرخواهانه‌اش جایزه گرفت. اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (PFA) هم به خاطر تلاش‌های عام المنفعه او در جنوب لندن، از این بازیکن تقدیر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل