عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه خیری ویژه دانش‌آموزان استثنایی در بمپور آغاز شد


عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه خیری ویژه دانش‌آموزان استثنایی در بمپور آغاز شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه خیری با اعتبار 600 میلیون ریال ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهرستان بمپور آغاز شد.

مریم حجتی‌نسب روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه بزودی جایگزین مدرسه فرسوده استثنایی بمپور می شود تا ۶۸ دانش آموز منطقه از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین بزوی عملیات ساخت ۲ مدرسه خیری دیگر ویژه دانش آموزان استثنایی در شهرستان‌های هامون و دلگان آغاز می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان شمار مدارس فعال ویژه دانش آموزان استثنایی استان را ۴۱ مدرسه ذکر کرد و گفت: ضروری است برای بهره مندی تمامی فرزندان این دیار از فضاهای آموزشی در همه مناطق ۳۲ گانه آموزش و پرورش استان با همت خیران مدارس ویژه این دانش آموزان راه اندازی شود.

وی از سنجش ۷۰ هزار و ۱۰۰ نفر از نوآموزان سیستان و بلوچستان در آستانه ورود به دوره ابتدایی خبر داد و افزود: شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه است.
حجتی‌نسب اظهار داشت: ۷۵ هزار و ۷۴۳ نو آموز بدو ورود به دبستان‌های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

بمپور مرکز شهرستان تازه تاسیس بمپور از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۶۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد و پیش از این به عنوان یکی از بخش های تابعه ایرانشهر محسوب می شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خروجی‌های شرقی پایتخت قفل شد