«محمدآصف جلالی» ، طنزپرداز مشهور افغانستان درگذشت


«محمدآصف جلالی» ، طنزپرداز مشهور افغانستان درگذشت

محمد آصف جلالی از طنز پردازان و کمدین های مشهور افغانستان درگذشت. به گزارش شیرین طنز ، به نقل از حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،... ادامه مطلب... نوشته «محمدآصف جلالی» ، طنزپرداز مشهور افغانستان درگذشت اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

محمد آصف جلالی از طنز پردازان و کمدین های مشهور افغانستان درگذشت.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آصف جلالی از طنز پردازان و کمدین های مشهور افغانستان در یکی از درمانگاه های شهر کابل بر اثر ایست قلبی درگذشت.

او یکی از چهره های مشهور سینما و برنامه ها تلویزیونی در افغانستان بود.

وی گرداننده چندین برنامه کمدی در رسانه های مختلف افغانستان بود و در چندین فیلم سینمایی نیز فعالیت داشت.

زندگی‌نامه

محمد آصف جلالی متولد ولایت کاپیسا (احتمالاً) و بزرگ شده ولایت لوگر افغانستان است. وی بیشتر عمر خود را در کابل سپری‌کرده بود. جلالی از تخنیکم کابل فارغ‌التحصیل شده بود. وی تئاتر و سینما را به صورت آماتور فراگرفت و برای اولین بار در نمایش‌نامه‌ای در رادیو تلویزیون ملی ظاهر شد.

وی در چندین فیلم نیز نقش بازی کرده بود. در اولین فیلمی که بازی کرد، نقش، بلبل را داشت. وی در زمان حکومت طالبان برنامه‌های طنزش را در خارج از افغانستان روی نوار ضبط و به بازار عرضه می‌کرد.

وی پس از سقوط حکومت طالبان سال‌ها در تلویزیون طلوع، برنامه شبخند را اجرا می‌کرد. وی در این اواخر مجری برنامه طنز خندستان بود.

لوگَر یکی از ولایت‌های افغانستان است. مرکز این ولایت شهر پل علم است. نام لوگر از کلمه لوگهر (درو گر) گرفته شده‌است. این محل در قدیم به نام (سکاوند یا سجاوند) هم یاد می‌گردید. (ویکی پدیا)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !