خسارات زلزله در سنگان جزئی است


خسارات زلزله در سنگان جزئی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در حاشیه بازدید از روستاهای حوالی مرکز وقوع زلزله سنگان خواف گفت: خسارات زلزله در سنگان خواف جزئی است.

حجت‌اله شایان‌فر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به محض وقوع زلزله با بالگرد در منطقه خواف حاضر شدیم و ارزیابی‌های اولیه را آغاز کردیم. 6 تیم ارزیاب، 30 روستای حوالی وقوع زلزله را ارزیابی کردند که خوشبختانه خسارات جانی گزارش نشد و فقط چند مورد آسیب‌دیدگی منازل است که از سوی بنیاد مسکن گزارش‌گیری و ارزیابی نهایی می‌شوند.

وی نزدیک‌ترین روستا را به مرکز زلزله، روستای چاه‌زول اعلام کرد و افزود: تاکنون 18 پس‌لرزه به ثبت رسیده که قدرتمندترین آن‌ها زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4 و 6 دهم در مقیاس ریشتر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز در حاشیه همین بازدید به ایسنا گفت: از زمان وقوع زلزله، تیم‌های امداد و نجات شروع به ارزیابی کردند و وتیم‌هایی از تایباد، رشتخوار، بجستان نیز به خواف آمدند و شهرستان حالت آماده‌باش به خود گرفت.

سیدمجتبی احمدی گفت: در این زمین‌لرزه یک جوان در حین فرار از زلزله و ترک خانه مصدوم شده و خسارت جانی دیگری نداریم.

وی پیرامون موقعیت نامناسب انبار هلال‌احمر خواف و تمهیدات مدیریت هلال‌احمر خراسان رضوی برای ساخت انبار جدید پاسخ داد: هماهنگی‌هایی با فرمانداری خواف شده تا این مشکل برطرف شود.

به گزارش ایسنا، انبار تجهیزات و اقلام هلال‌احمر خواف در داخل شهر و در خیابانی با عرض کم است که تردد کامیون‌ها و تریلرها برای تخلیه و بارگیری اقلام و تجهیزات هلال‌احمر به سختی انجام می‌شود.

فرماندار خواف نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زمین‌لرزه صبح امروز خسارات چندانی نداشت اما همه باید آماده باشیم تا در صورت وقوع چنین حوادثی، امدادرسانی به سرعت صورت پذیرد.

حسین سنجرانی از مردم شهرستان خواف خواست با حفظ آرامش به زندگی روزمره خود بپردازند اما نکات ایمنی را جدی بگیرند.

نماینده ویژه مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز با تیم‌های ارزیاب این شرکت در خواف حضور یافت.

سیدرضا غفاریان در حاشیه بازدید از مناطق روستایی که از نعمت گاز برخوردارند به ایسنا گفت: برپایه گزارش تیم‌های ارزیاب، شبکه‌های زیر کار و روکار انتقال گاز در زلزله امروز خواف هیچ خسارتی ندیدند.

معاون فرماندار خواف نیز به ایسنا گفت: از صبح امروز تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های خارج شهرستان مدیران خواف لغو و به همه حالت "آماده‌باش" اعلام شد.

حسین اسدی افزود: کمیته‌های گوناگون مدیریت بحران در نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادند.

تنها مصدوم زمین‌لرزه امروز سنگان خواف که از اهالی روستای بهداین بخش سنگان شهرستان خواف است، در بیمارستان 22 بهمن تخت نظر بود؛ او به ایسنا گفت: در زمان زلزله فرزندانم را در آغوش گرفتم و حین دویدن و خروج از منزل تعادلم به هم خورد و با درب فلزی منزل برخورد کردم.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5 و 8 دهم ریشتر ساعت 7 و 59 دقیقه صبح امروز در حوالی روستای چاه‌زول بخش سنگان شهرستان خواف رخ داد که علاوه‌بر خواف در چند شهر دیگر خراسان رضوی و خراسان جنوبی از جمله تایباد، تربت‌جام، رشتخوار، مشهد، قائن و بیرجند نیز این زمین لرزه احساس شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!