3700 هکتار از دشت های میناب به آبیاری قطره ای مجهز شد


3700 هکتار از دشت های میناب به آبیاری قطره ای مجهز شد

بندرعباس- ایرنا- 3هزار و 700 هکتار از 12 هزارهکتار دشت های زراعی میناب که در آن محصولات کلزا، گندم، ذرت، صیفی و سبزیجات کشت می شود، به شبکه آبیاری نوین تحت فشار(قطره ای) مجهز شد.

مدیر جهادکشاورزی میناب شامگاه پنجشنبه در حاشیه تور یک روزه بازدید از زمین های کشاورزی این شهرستان به خبرنگاران گفت: همچنین از این ۱۲هزارهکتار زمین زراعی و باغی، ۸ هزارهکتار نیز یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی خواهد شد که امسال با حضور رییس جمهور کلنگ زنی می شود.

عباس مویدی اظهار کرد: از ویژگیهای محصولات زراعی میناب، ۱۷هزارتن تولیدات شیلاتی ماهی و میگو و نیز داشتن محصولات خارج ازفصل در سطح استان است.

وی افزود: میناب در تولیدهای محصولاتی شامل، خرما، انبه، هندوانه، گوجه فرنگی، خیار سبز رتبه اول، لیموترش وکنار پیوندی رتبه دوم و گندم رتبه سوم را در استان دارد.

مدیر جهادکشاورزی میناب تصریح کرد: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان شناخته شده زیرا دارای شاخص هایی شامل، ۴۱هزارهکتار معادل ۴۴۸ هزارتن تولید محصولات زراعی و ۲۲ هزارهکتار معادل ۱۵۷ هزارتن محصول باغی به طور سالیانه است.

مویدی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی اولویت سازمان جهادکشاورزی است خاطرنشان کرد: به همین منظور باید بهره وری در حفظ منابع و تولیدات در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۴۸ واحد مرغداری با ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سال به طور ثابت، میناب را تنها شهرستان با این شاخص شناخته شده کرده است.

شهرستان میناب با مساحت ۵ هزار و ۳۹۳ کیلومتر، ۲۸۵ روستا و آبادی، جمعیت ۲۳۵ هزار و ۷۰۵ نفر دارای شهرهای هشتبندی، تیرور و سندرک است که ۷۱ درصد مردم آن ساکن روستا هستند.

خبرنگاران هرمزگان در قالب تور خبری یک روزه از زمین های کشاورزی آبیاری قطره ای، شرکت بسته بندی محصولات صیفی جات پردیس، کانال ۱۵ و ۱۶ روستای گوربند، سردخانه۲ هزارو ۵۰۰ تنی نگهداری خرمای شرکت کشت و صنعت طبیعت محوریگانه، دامپروری ۲۰۰ راس گوسفند و گلخانه ۲۰ هکتاری آماده بهره برداری بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری