دمای هوای اصفهان چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد


دمای هوای اصفهان چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد

اصفهان - ایرنا - اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای درباره کاهش محسوس دما اعلام کرد: دمای هوا در بیشتر مناطق استان از اواخر روز یکشنبه پانزدهم دی، چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی اصفهان که روز شنبه منتشر شد، کاهش محسوس دما از اواخر روز یکشنبه پانزدهم دی به میزان چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد در بیشتر مناطق به‌ویژه غرب، جنوب و شمال استان اتفاق می‌افتد و تا اوایل روز چهارشنبه هجدهم دی ادامه دارد.
اثر این مخاطره، یخبندان است و اقدام‌های پیشگیرانه برای مدیریت حامل‌های انرژی و کنترل دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و محصولات کشاورزی ضروری است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در زمان حاضر بیشینه دما در استان در حال کاهش یافتن است و اوج کاهش کمینه دما نیز صبح روز دوشنبه این هفته خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود سردترین نقطه استان به ۱۶ درجه زیر صفر برسد.

فاطمه زهرا سیدان با بیان اینکه کاهش دما تا پایان هفته در استان باقی می‌ماند، افزود: پیش‌بینی می‌شود از اواخر هفته، سامانه ناپایداری وارد استان اصفهان شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر بارش برف در شهرهایی مانند چادگان، خوانسار، زرین‌شهر، مبارکه و بهارستان آغاز شده است ، تصریح کرد: شرایط بارش برف و باران در کلانشهر اصفهان تا پایان وقت امروز شنبه وجود دارد.

سیدان با بیان اینکه سامانه ناپایداری که امروز در استان اصفهان فعال است تا فردا صبح خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: گرمترین نقطه استان، چوپانان با ۱۵ درجه و سردترین نقطه بویین و میاندشت با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان، بیشترین بارش برف در ۲۴ ساعت اخیر تا صبح امروز شنبه در فریدونشهر با ۹ و خوانسار و داران با هفت سانتی‌متر و بیشترین بارش باران در فریدونشهر با ۹ و خوانسار با هفت میلیمتر است.

نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه ناپایدار تا اوایل وقت فردا یکشنبه بر روی استان است و در بسیاری از مناطق استان امروز شاهد بارش باران و برف به‌ویژه در مناطق غرب و جنوب خواهیم بود. همچنین گاهی کاهش دید افقی و مه آلودگی در مناطق غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود، این سامانه ناپایدار تا روز یکشنبه به‌تدریج از مناطق شرقی از استان خارج خواهد شد و فردا در بیشتر مناطق وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهد بود.

بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

هوای کلانشهر اصفهان برای روز یکشنبه قسمتی ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش پراکنده و برای روز ‌دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان روز شنبه چهاردهم دی در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ ظهر با شاخص کیفی ۸۰ (AQI) در وضعیت سالم قرار دارد.

سرمای هوا در روزهای اخیر باعث افزایش استفاده مردم از گاز طبیعی نیز شد به‌طوریکه پیک مصرف گاز در این استان در اوائل دی امسال به رکورد ۷۳ میلیون متر مکعب در هر روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی