تاثیر شیشه رنگی در زیبای دکوراسیون منزل


تاثیر شیشه رنگی در زیبای دکوراسیون منزل

در مقایسه با شیشه خام با ضخامت های یکسان، می توان گفت که شیشه سکوریت به نسبت در برابر شکستگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

در مقایسه با شیشه خام با ضخامت های یکسان، می توان گفت که شیشه سکوریت به نسبت در برابر شکستگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

ایلنا، شیشه رنگی مدتی است که در طراحی دکوراسیون داخلی یا حتی طراحی دکوراسیون خارجی منزل استفاده میشود. اسم دیگر شیشه رنگی، شیشه لاکوبل است که نوعی شیشه رنگ شده میباشد. شیشه رنگی به نحوی تولید شده که قابلیت سکوریت شدن یا انتقال به کوره سکوریت جهت نشکن شدن را داراست که در دمای 600 درجه در کوره، ضدحرارت و ضد ضربه میگردد.

شیشه رنگی با توجه به کاربرد و تنوعی که داشته استفاده های زیادی دارد، به گونه‌ای که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، می توان از آن ها استفاد کرد تا با تلفیق از نور های طبیعی و مصنوعی در کنار هم در بازه های زمانی مختلف، ترکیبی از رنگ ها را در کنار هم به نمایش بگذاریم. یکی از استفاده ها و کاربرد های شیشه رنگی در طراحی معماری سنتی و قدیمی می باشد که از هزاران سال در نمای ساختمان های مشهور به کار می رفت و امروزه در ایران نیز در اکثر بناهای تاریخی شاهد آن هستیم.

خصوصیات شیشه رنگی

شیشه های رنگی تاثیر قابل توجه ای را در دریافت و بازتاب نور و انرژی داشته به گونه‌ای که هم از از امواج گسیل شده که دارای طول موج بالا بوده ،به داخل جلوگیری می کنند و هم اینکه از عبور انرژی در محدوده مرئی جلوگیری می کنند. برای سفارش شیشه‌های رنگی و استفاده از آن‌ها در طراحی دکوراسیون منزل خود می‌توانید با صنایع شیشه و آینه آگاهی که یکی از بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان شیشه‌های رنگی باکیفیت است، تماس بگیرید و سفارشات خود را در این زمینه ثبت کنید.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یا به اصطلاح شیشه نشکن به عنوان شناخته ترین مصالح استفاده شده در صنعت ساختمان میباشد. برای سکوریت کردن شیشه، جام شیشه به صورت یکنواخت گرم شده تا به دمای نرمی شیشه یعنی بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد برسیم. سپس این شیشه گرم شده، به وسیله دمیدن هوای سرد به صورت همزمان به هر دو طرف شیشه سریعا سرد می گردد. در طول این فرآیند، شیشه را تا مرحله نرم شدن در بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده و سپس فورا به هر دو طرف شیشه هوایی بسیار خنک وزیده می گردد. با توجه به این که در مرحله سردسازی شیشه، لایه های بیرونی به نسبت لایه های درونی سریع تر سرد می گردند، این امر سبب استحکام بالای شیشه می شود. از لحاظ علم مکانیک نیز وقتی سطح شیشه سریع تر از مرکز آن سرد شود، تنش های دائمی در شیشه ایجاد شده که نتیجه ی آن استحکام شیشه خواهد بود.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت

در مقایسه با شیشه خام با ضخامت های یکسان، می توان گفت که شیشه سکوریت به نسبت در برابر شکستگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. تا جایی که می توان گفت که مقاومت مکانیکی آن در نتیجه فرآیند سکوریت سازی به بیش از ۵ برابر افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از مزایای شیشه سکوریت، نحوه شکستن آن است. اگر شیشه سکوریت بشکند، به قطعات بسیار کوچکتری با لبه های صیقلی تبدیل گشته که این قطعات فاقد قدرت برش هستند. این امر خطر صدمات در نتیجه شکست شیشه را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

تاثیر شیشه رنگی در زیبای دکوراسیون منزل

شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی برای زیبایی بخشیدن به فضای آشپزخانه بکار میرود. نظافت آسان و سادگی آن بسیار چشم گیر است.شیشه رنگی را میتوان با استفاده از یک شوینده شیشه به راحتی لکه ردایی کرد.شیشه رنگی در قسمت خالی بین دو ردیف کابینت بالا و پایین قرار میگیرد.جاساز هایی از قبیل کلید و پریز و لوله گاز و ... با دستگاه ایتالیایی فوق پیشرفته روی این شیشه ها انجام میگیرد. این شیشه ها را برای دیوارهای خالی آشپزخانه نیز بکار میبرند.یکی از مزیت های آن پوشانندگی عالی سطح زیرین و قدیمی و راحت شدن از سرامیک های کهنه و دموده میباشد،بدون نیاز به کنده کاری و گرد و خاک،شیشه آماده با چسب های پولی یورتان و یا چسب سیلیکون نصب میشود.

معمولا شیشه های بین کابینت از شیشه های نشکن تولید میشود و در برابر حرارت و ضربه های احتمالی مقاوم هستند. یکی از کاربرد های شیشه سکوریت برای پشت گاز و یا شیشه های روی کانتر است که در هنگام استفاده از گاز در برابر حرارت مقاوم باشد و احتمال شکست شیشه رنگی به صفر میرسد.شیشه سکوریت یک شیشه خام است،وارد کوره هایی میشود که توانایی تحمل مستقیم دما تا 600 درجه سانتیگراد میشود.

مزایای استفاده از شیشه بین کابینتی

عدم خش پذیری و یکنواختی سطح مقاوم در برابر شعله و حرارت تمیز شدن سریع شیشه جلا و براق بودن بالای شیشه بین کابینتی آنتی باکتریال بودن شیشه تنوع رنگی بالا و نیز کوره ای بودن رنگ شیشه

صنایع شیشه و آینه آگاهی یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع شیشه و خدمات دکوراسیون است که با برخوردار بودن از پرسنل بسیار مجرب آماده دریافت سفارشات مشتریان گرامی در خصوص واردات شیشه، آینه‌های رنگی و شیشه‌های هوشمند می‌باشد. از این‌رو اگر به شیشه‌های رنگی، آینه‌های رنگی و سایر شیشه‌ها علاقه‌مند هستید و قصد دارید دکوراسیون منزل یا دفتر کار خود را به صورت منحصربه‌فردی طراحی کنید، می‌توانید هر یک از این محصولات را از مجموعه صنایع شیشه و آینه آگاهی سفارش دهید. این شرکت در تهران، دلاوران، تکاوران شمالی، سی متری اول شرقی، پلاک 180 قرار دارد. راه‌های ارتباطی با صنایع شیشه و آینه آگاهی به شرح زیر است:

تلفن و فکس :77895306

مدیر فروش: 09123161362 - 09120162820

کارشناس فروش: 09120162823

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی