ملایر آماده برگزاری آیین‌های بزرگداشت سردار سلیمانی


ملایر آماده برگزاری آیین‌های بزرگداشت سردار سلیمانی

همدان_ ایرنا_ معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر گفت: تمامی شهرها، روستاها و بخش‌های این شهرستان تا اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی آماده برگزاری آیین‌های بزرگداشت این سردار بزرگ اسلام است.

سعید کتابی روز شنبه در نشست هماهنگی یادواره‌ها و آیین‌های بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: تمامی برنامه‌های بزرگداشت باید با ستاد هماهنگ و گزارش آنها اعلام شود تا از همزمانی و تداخل مراسم ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تمامی این آیین‌ها باید در راستای اهداف و تفکر سردار بزرگ اسلام باشد بیان کرد: دوشنبه هفته جاری پس از نماز مغرب و عشاء آیین باشکوه بزرگداشت این شهید والامقام در مسجد جامع شهر برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر به عزاداری هیات‌های مذهبی قبل از شروع مراسم از مقابل دفتر امام جمعه تا مسجد جامع اشاره کرد و گفت: این آیین همزمان با تشییع پیکر پاک و مطهر سردار دلها در تهران برگزار خواهد شد.

وی از شهردار ملایر و دیگر شهرداران ملایر درخواست کرد: میدان اصلی یا بلوار و خیابانی از این شهر طی هفته جاری به نام شهید سردار سلیمانی مزین شود که میدان جاده سلامت برای این نامگذاری در نظر گرفته شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر بر فضاسازی، سیاهپوش کردن معابر شهری، تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات برای برگزاری آیین روز دوشنبه تاکید کرد.

کتابی بر لزوم برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در روز برگزاری مراسم یادواره سردار دلها تاکید کرد و از اداره ثبت احوال درخواست کرد: از تاریخ ۱۳ دی همزمان با شهادت سردار سلیمانی تا ۲۲ بهمن اربعین ایشان هر نوزادی که به دنیا آمد و نام قاسم را برای وی انتخاب کردند، توسط دبیرخانه ستاد هدیه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر برگزاری این آیین‌ها را فرصتی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات دانست و افزود: سردار شهید سلیمانی متعلق به همه جهان اسلام و آزادی‌خواهان دنیا است و باید در راستای تحقق هدف وی که انسجام، وحدت و سرافرازی نظام بود، تلاش کنیم.

برای سردار دلها سنگ تمام بگذاریم

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه باید در بزرگداشت و آیین‌های یادبود سردار شهید سلیمانی سنگ تمام بگذاریم، گفت: تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان آماده همکاری برای برگزاری آیین‌ها و یادواره‌های شهید سردار سلیمانی است.

سزهنگ علی اصغر فارسی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسیر جهاد و شهادت به عهد خود پایدار بود و با روحیه جهادی کار کرد افزود: سردار بزرگ اسلام با حداقل هزینه و روحیه بسیجی توانست فتنه بزرگ آمریکا را در سوریه و در منطقه خاموش و داعش را نیست و نابود کند.

زنگ مقاومت در مدارس ملایر نواخته می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز بر لزوم مزین شدن ورودی و خروجی‌های شهرهای این شهرستان به تمثال شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: در سه منطقه آموزش و پرورش ملایر نیز یک مدرسه به نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود.

حجت الاسلام گروسی تاکید کرد: همچنین یک برنامه محوری برای تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان طراحی و برگزار و سالن کنفرانس یا همایش در دانشگاه‌ها به نام سردار بزرگ اسلام مزین شود.

وی با تاکید بر پرهیز از همزمانی برنامه‌ها در سطح شهرستان، خواستار سیاهپوش کردن مساجد، حسینیه و تکایا توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و برگزاری محفل انسی با قرآن در شب جمعه شد.

دبیر ستاد هماهنگی یادواره‌های شهید سردار سلیمانی همچنین خواستار نصب تمثال سردار شهید سلیمانی روی اتوبوس‌های خط واحد شد و افزود: هر بخش و روستا برای دعوت از سخنران مراسم هماهنگی لازم را با دبیرخانه ستاد انجام دهد.

حجت الاسلام گروسی ادامه داد: فردا زنگ مقاومت در مدارس سطح شهرستان نواخته می‌شود.

سال ۹۵ مردم ملایر میزبان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودند که با حضور وی عملیات احداث مدرسه‌ای در این شهر آغاز شد که به نام این سردار شهید مزین خواهد شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟