جلیقه‌زرد‌های فرانسه به ایستگاه شصتم اعتراضات خود رسیدند


جلیقه‌زرد‌های فرانسه به ایستگاه شصتم اعتراضات خود رسیدند

معترضان جلیقه زرد که از سال گذشته میلادی به تصمیمات اقتصادی دولت فرانسه اعتراض دارند امروز نیز در ادامه راهپیمایی‌های خود به خیابان‌های پاریس آمدند.

جلیقه‌زرد‌های فرانسه به ایستگاه شصتم اعتراضات خود رسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، معترضان جلیقه زرد فرانسه در ادامه اعتراضات خود که بیش از یک سال از آن گذشته امروز به خیابان‌های پاریس آمدند. این راهپیمایی شصتمین راهپیمایی جلیقه‌زردهاست که از سال گذشته آغاز و بدون وقفه شنبه هر هفته برگزار شده است.

در ۱۷ نوامبر سال گذشته در اعتراض به تصمیم دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای افزایش مالیات‌ها این جنبش اعتراضی در تاریخ فرانسه با حضور بیش از ۲۸۰ هزار نفر در خیابان‌های پاریس شکل گرفت و به تدریج راهپیمایی‌هایی اعتراضی به سراسر این کشور گسترش یافت که بسیاری از آن‌ها در آغاز منجر به درگیری‌های شدید با پلیس شد.

جلیقه زرد‌ها خواستار برابری و رفع تبعیض هستند، و با هدف مقابله با نظام سرمایه داری و ایجاد رفاه اجتماعی از یک سال پیش در فرانسه شنبه هر هفته تجمع‌های اعتراضی در شهر‌های مختلف برگزار می‌کنند. این جنبش مدنی که تنها خواستار اصلاح امور در فرانسه است و تجمع‌های خود را به صورت مسالمت‌آمیز برگزار می‌کند، هر هفته با برخورد خشونت آمیز نیرو‌های امنیتی دولت این کشور روبرو می‌شود.

طبق اعلام رسانه‌های رسمی فرانسوی، از زمان آغاز جنبش جلیقه زرد‌ها تاکنون ۱۲ نفر کشته شده‌اند. همچنین ۵ نفر دست و ۲۳ نفر بینایی خود را از دست داده اند. بر اساس آمار‌های دولتی، شمار زخمی‌های این تظاهرات ۲ هزار نفر بوده که ۲۶۸ نفر آن‌ها از ناحیه سر زخمی شده اند. ۹۵ خبرنگار، ۴۰ دانش آموز و ۳۰ امدادگر در میان زخمی‌های این اعتراضات قرار دارند.

چندی پیش نیز با مطرح شدن لایحه اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه جنبش اجتماعی علیه این لایحه تشکیل شد که اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای را در پی داشت. این معترضان به جلیقه زرد‌ها پیوسته‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام