شاخص بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی در روستاهای شهرستان بروجن به 96 درصد رسید


شاخص بهره‌مندی از آب شرب  بهداشتی در روستاهای شهرستان بروجن به 96 درصد رسید

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به لزوم تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم گفت: شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی بهداشتی در روستاهای این شهرستان به 96 درصد رسیده است.

مسعود ملکی روز شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۳۴ روستا از مجموع ۴۱ روستای شهرستان بروجن زیرپوشش خدمات آب‌رسانی قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اینک ۶ هزار و ۶۶۰ انشعاب خانگی روستایی به مشترکان روستاهای شهرستان بروجن واگذار شده است.

ملکی تصریح کرد: برای این تعداد مشترک روستایی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

وی یادآور شد: تامین به موقع آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهری، روستایی و عشایری از مهمترین اولویت‌های مسوولان در شهرستنان بروجن به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای شبکه آب‌رسانی به روستاهای خانی‌آباد، خدرآباد و ساکی‌آباد بخش بلداجی شهرستان بروجن در دستورکار قرار دارد.

سهراب بهرامی تاکید کرد: این آب‌رسانی در قالب یک مجتمع از ابتدای سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اینک هیچ‌گونه قطعی و جیره‌بندی آب در روستاهای شهرستان بروجن وجود ندارد.

بهرامی افزود:امسال ۱۶ میلیارد ریال برای حفر ۲ حلقه چاه کمکی در روستاهای امام‌قیس و گلوگرد شهرستان بروجن و همچنین تعمیر و نگهداری از شبکه‌های آب‌رسانی این شهرستان در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، خشک‌سالی‌های یک دهه اخیر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و به خصوص شهرستان بروجن باعث بروز مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز برای مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی شده است.

کاهش شدید منابع آب، پایین رفتن سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن قنات‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها از مهمترین خسارت‌های جبران‌ناپذیر خشک‌سالی‌های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن به شمار می‌رود.

به همین منظور در آبان سال‌جاری فرماندار شهرستان بروجن به همراه مسوولانی از وزارت نیرو و جمعی از مدیران چهارمحال و بختیاری و شهرستان به صورت میدانی از وضعیت منابع آب آشامیدنی و تصفیه‌خانه شهرستان بروجن بازدید و مشکل کمیت و کیفیت آب آشامیدنی در این شهرستان را بررسی کردند.

همچنین در آبان امسال مسایل مرتبط با آب شهرستان بروجن در نشست‌های مختلفی از سوی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، یک تیم از وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!