مستند شهید شهریاری باید تاثیرگذار و الگوی جامعه علمی باشد


مستند شهید شهریاری باید تاثیرگذار و الگوی جامعه علمی باشد

زنجان- ایرنا- دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: سریال مستند شهید دکتر مجید شهریاری باید قوی و اثرگذار و الگوی جامعه علمی باشد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

علی‌اصغر زارعان شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی تولید و رونمایی از فیلمنامه سریال شهید شهریاری، اظهار داشت: اقداماتی که هر کس در جامعه انجام داده در صورتی که آثار و برکات آن ادامه داشته باشد امیدی برای جامعه علمی است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این سریال را آنطور که درخور این شهید است، عملیاتی کنیم.

زارعان گفت: عملیاتی کردن غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم از تلاش‌های شهید شهریاری بود و در آن زمان هیچ فردی برای این مهم وجود نداشت.

دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: شهید شهریاری حتی اگر میلیاردها تومان درخواست می‌کرد نیز حاضر به پرداخت آن بودیم اما ایشان چیزی مطالبه نکرد و خود را به عنوان یک بسیجی در عمل، اثبات کرد.

وی با بیان اینکه شهید شهراری، زکات عملش را نیز پرداخت کرد، اظهار داشت: شهید شهریاری، شاگردان و دانشجویانی تربیت کرد که پس از شهادت وی ادامه‌دهنده راه او شدند که نشان از هوش و ذکاوت شهید بود.

زارعان تصریح کرد: رادیوداروهایی که برای درمان بیماری‌ها تولید می‌شود به برکت زحمات این شهید بزرگوار است.

وی گفت: سازمان انرژی اتمی کشور ضمن اعلام آمادگی برای تولید این سریال به تعهدات خود در تفاهمنامه سه‌جانبه نیز پایبند است.

دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان انرژی اتمی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی، ضایعه خیلی بزرگی بود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه این شهید بوده و بتوانیم از رفتار، اخلاق و جانفشانی‌های ایشان الگو بگیریم.

سریال شهید شهریاری در ۳۰ قسمت و در مدت یک سال با مشارکت سازمان انرژی اتمی، سازمان صداوسیما و استانداری زنجان تولید خواهد شد.

دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صیاد پرنده شکاری سارگپه در زنجان به حبس و جزای نقدی محکوم شد