کارشناس کره ای: شهادت سردار سلیمانی باعث کاهش ارزش بازار بورس کره شد


کارشناس کره ای: شهادت سردار سلیمانی باعث کاهش ارزش بازار بورس کره شد

پکن- ایرنا- یک کارشناس بازار بورس و اوراق بهادار کره جنوبی گفت: شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا، ضمن کاهش ارزش سهام در بورس کره جنوبی، سرمایه گذاران و سهامداران این کشور را نیز بشدت نگران کرده است.

«هان دایه هون» روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی خاطر نشان کرد شهادت سردار سلیمانی تاثیرات منطقه ای و بین المللی داشته و بازارهای اوراق بهادار را در کشورهای مختلف از جمله شرق آسیا و کره جنوبی تحت تاثیر منفی قرار داده و باعث کاهش و سقوط ارزش سهام شده است.

این کارشناس کره جنوبی با بیان اینکه کشورش به طور دقیق اوضاع را تحت نظارت دارد تصریح کرد روزهای آینده بسیار سرنوشت ساز است و متغیرهای زیادی در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه این اقدام آمریکا باعث شده است تا یک بار دیگر تنش ها در منطقه خاورمیانه به اوج برسد افزود: ایران احتمال دارد این حمله را تلافی کند.

هان افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا را تحولی بسیار منفی توصیف کرد و گفت که این روند، تاثیرات بسیار فراوانی بر کشورهای دیگر دنیا خواهد داشت.

این کارشناس کره جنوبی تاکید کرد تحولاتی که در آینده رخ می دهد مانند مسایل خاورمیانه، اوضاع کره شمالی و تنش های فزاینده میان ایران و آمریکا بر روی کره جنوبی به ویژه بازار بورس این کشور تاثیرات فراوانی دارد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل