علمای اهل سنت جنوب بلوچستان: سردار سلیمانی فخر جهان اسلام بود


علمای اهل سنت جنوب بلوچستان: سردار سلیمانی فخر جهان اسلام بود

چابهار- ایرنا- علمای اهل سنت جنوب بلوچستان شهادت سردار بزرگ اسلام را خدمت مقام معظم رهبری، جبهه مقاومت اسلامی، سبز پوشان سرخ اندیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هموطنان عزیز تبریک و تسلیت گفته و اعلام کردند: سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده خداجو  و مخلص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مالک اشتر زمان، سرداری فداکار نه تنها برای ایران...

سردار سپهبد شهید سلیمانی فرمانده ای بصیر، زمان شناس و ولایت مدار بود که شهادت بهترین پاداش ۴۰ سال مجاهدت و مبارزه ی فی سبیل الله او است.

بی شک آمیخته شدن خون پاک حاج قاسم با رزمندگان و دلاور مردان حشدالشعبی در سرزمین سیدالشهدا علیه السلام. به دست شیطان بزرگ و جنایت پیشگان آمریکایی، مقاومت اسلامی را در گستره جهان پویاتر خواهد کرد.

علمای اهل سنت بلوچستان خطاب به دولت خبیث و منحوس آمریکا عنوان کردند: آمریکا به فکر تابوت برای سربازان و فرماندهان خود در خاورمیانه باشد، در آینده نه چندان دور پاسخ سخت و کوبنده ای از ملت ایران و سبز پوشان سرخ اندیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت چابهار اظهار داشت: متاسفانه در بامداد روز جمعه با خبر شدیم که جنگنده‌های اشغالگر آمریکا در بغداد طی یک حمله‌ای فرمانده سپاه قدس ایران اسلامی سردار سپهبد قاسم سلیمانی و چندی دیگر از همراهانش را به شهادت رساندند.

مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: این ضایعه را نخست به خانواده ایشان، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای سفر کردگان به جهان آخرت عفو، غفران و بخشش را خواهانیم.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی و دیگر بسیجیان ایران اسلامی برای وحدت، انسجام و خدمت به کشورهای مسلمان ماموریت های مختلفی را انجام داده و می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: سردار سلیمانی در طول زندگی و عمر با برکت شان خدمات شایسته ای را ارائه کردند و مزد خود را با شهادت گرفتند این اجر و پاداش بزرگ را هم تبریک و هم تسلیت می گویم.

مدیر حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار ادامه داد: سردار سلیمانی خدمات شایانی برای مردم محروم ارائه کرد و در تمام مواقع چه سیل و بحران ها در کنار مردم بود.

امام جمعه اهل سنت کنارک نیز اظهار داشت: سردار سلیمانی از فرماندهان شجاع ایران و جهان اسلام همواره در تلاش برای تقویت وحدت در میان کشورهای اسلامی و مسلمانان بود و اتحاد و همبستگی را در جهان فریاد میزد و همیشه در کنار مردم محروم بود.

مولوی عبدالمالم ملکی‌پور افزود: حمله ناجوانمردانه هوایی آمریکای جنایتکار بر فراز فرودگاه بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی و جمعی از فرماندهان حشدالشعبی شد را تبریک و تسلیت گفته و انتقام سخت از دشمنان در فرصت مقتضی را خواستاریم.

امام جمعه اهل سنت دهستان هیچان نیکشهر نیز بیان کرد: شهادت سردار شهید سرفراز اسلام و انقلاب و یاور رهبری را به خانواد محترم ان عزیز، رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و جهان اسلام تسلیت عرض نموده علو درجات را برای آن شهید عزیز از بارگاه خداوند آرزومندم، یادش زنده و راهش مستدام باد.

مولوی محمدنعیم رئیسی افزود: شهادت برای سربازان اسلام افتخار است و این افتخار نصیب هر کسی نمی شود، سردار سلیمانی به یقین از درجات بالایی در نزد خداوند برخوردار بود که این افتخار نصیبش شد.

امام جمعه مسجد امام زین العابدین(ع ) اهل سنت چابهار نیز گفت: جان و مال مومنان نزد خداوند ارزش بالایی دارد که مشتری آن خود خداوند و قیمت آن نیز بهشت است، مومنان در راه خدا جهاد می کنند و شهادت هدیه آنان است.

مولوی عبدالرحمان ترنج‌زر با قرائت آیاتی از کلام الله مجید افزود: ان الله اشتری من المومنین انفسهم واموالهم بان‌لهم‌الجنة اگر کشته شدند شهیداند و شهدا زنده اند و ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون کسانی که در راه خدا جهاد می کنند زنده هستند و نزد پرودگارشان روزی می خورند و خداوند از آنان تعریف می کند.

وی ادامه داد: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش که توسط آمریکایی‌های جنایت‌کار به شهادت رسیدند را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم آن شهید عزیز و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

این روحانی برجسته اهل سنت جنوب بلوچستان تصریح کرد: این اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه جنایتکاران آمریکایی از نظر تمام مردم جهان محکوم است و رسوائی آن برای امریکا در جهان ماندگار خواهد بود.

مولوی ترنج‌زر گفت: با شهادت ۱۰ مجاهد، اسلام نابود نمی شود هزاران سردار سلیمانی دیگر موجودند که ضربه بیشتری به امریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان خواهند زد اگرچه شهادت این سردار بزرگ برای ملت ایران سخت است اما شهادت به دست کفار خواسته و آرزوی این مجاهد در راه خدا بود، خداوند به خانواده شان صبر عنایت کند و ارواح شان شادباشد.

امام جمعه بخش بنت نیکشهر نیز گفت: شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) را محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقه‌مندان و ارادتمندان وی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

مولوی علی ایزدپناه تصریح کرد: سردار سلیمانی مردی مجاهد بود که در راه خدا با کفار و داعش می جنگید و شهادت نصیبش شد خداوند این شهید عزیز را با امام حسین (ع) محشور نماید.

مدیر حوزه علمیه و امام جمعه مسجد جامع نور اهل سنت شهر ساربوگ قصرقند نیز اظهار داشت: شکوه و سربلندی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیرمردانی است که در مکتب انسان‌ساز اسلام درس عشق و ایثار را آموختند و برگ دفتر هستی را با نام و یاد خود، جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

مولوی فضل‌الله رئیسی افزود: خبر شهادت سردار سپهبُد حاج قاسم سلیمانی، گرچه ضایعه‌ای بزرگ بود، اما مطمئنیم که راه شهدا با اقتدار بیشتر ادامه خواهد یافت و باعث عزت و سربلندی اسلام و شکست و زبونی دشمنان خواهد شد.

وی ادامه داد: اساتید و طلاب، ائمه جمعه و جماعات شهر ساربوگ و حومه این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده معظم‌شان تبریک و تسلیت عرض نموده و منتظر پاسخ قاطع رزمندگان اسلام و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل این جنایت هستند.

امام جمعه مسجد جامع نور اهل سنت ساربوک گفت: رجاء واثق داریم که جنایت آمریکایی ها بدون پاسخ نمی ماند و سربازان رشید و جان بر کف اسلام انتقام خون این شهید والامقام و همراهانش را از جنایتکاران با سابقه و از خدا بی خبران آمریکایی خواهند گرفت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان نیکشهر و مدیر مدرسه فاروقیه این شهرستان نیز اظهار داشت: بار دیگر دست پلید آمریکای جنایتکار و خونخوار به خون فرزندان رشید و سرافراز ایران و اسلام عزیز آغشته شد و ملت شریف و شهیدپرور کشورمان را عزادار کرد.

مولوی عبدالله وحیدی‌فر افزود: استکبار جهانی بداند با این نقشه های پلید و ددمنشانه نمی تواند از عزم راسخ مردم ایران برای مقابله با توطئه های سران کفر در کشورهای اسلامی بکاهد. با نهایت تاسف و تالم شهادت سردارسپهبد سلیمانی را به مقام معظم رهبری , خانواده مکرم ایشان و ملت همیشه در صحنه ایران عزیز تسلیت عرض می کنیم و اطمینان داریم که رزمندگان اسلام در زمان مناسب پاسخ سختی به آمریکای جنایتکار خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت دهستان کمبل سلیمان چابهار نیز خاطرنشان کرد: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش «شهادت» رسید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

عطامحمد ارجمندی افزود: با قلبی سرشار از اندوه و حزن، شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی بویژه پاسداران گرانقدر انقلاب و خانواده محترم آن سردار سرافراز تسلیت گفته و جنایت نابخشودنی آمریکایی های جنایتکار را محکوم می کنیم.

امام جمعه اهل سنت پیرسهراب چابهار نیز گفت: بامداد روز جمعه قبل از طلوع خورشید، ستاره ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد.
مولوی جانمحمد ترنجیده افزود: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز، بی عدالتی و تروریسم شده بود، خود به دست آلوده تروریست های بین المللی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت داریم.

به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم و مسوولان ادارات، نهادها و شوراهای اسلامی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان با صدور پیام‌های جداگانه شهادت سردار سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفته و این عمل ننگین آمریکا را محکوم کردند.

مردم و مسوولان شهرستانهای چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، سرباز، فنوج و دشتیاری از جمله امام جمعه اهل سنت چابهار، فرمانداران چابهار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، فنوج، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، شوراهای اسلامی و بخشداری‌های جنوب سیستان و بلوچستان پیش از این در پیامهای ارسالی به ایرنا شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی و جمعی از رزمندگان و دلاورمردان حشدالشعبی عراق را به محضر رهبر معظم انقلاب، ۲ ملت بزرگ و قهرمان ایران و عراق، خانواده محترم شهدا و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت گفته و اعلام کردند که بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند با عروج ملکوتی ایشان راه مبارزه با قاطعیت بیشتری علیه کفار ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید