بیش از 2 مددجوی زندان‌های کردستانی از آموزش های مهارتی بهرمند شدند 


بیش از 2 مددجوی زندان‌های کردستانی از آموزش های مهارتی بهرمند شدند 

سنندج ایرنان - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: امسال 2 هزار و 41 نفر از مددجویان زندان‌های استان در قالب 141 دوره آموزشی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

سید جمیل احمدی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل زندان های این استان اظهار داشت: این آموزش های علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس در مددجویان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در ایجاد اشتغال مولد و پایدار پس از دوران محکومیت برای زندانیان داشته باشد.

وی اضافه کرد: براساس پژوهش‌های که توسط سازمان زندان های کشور صورت گرفته است نرخ بازگشت به زندان مددجویانی که تحت آموزش های مهارتی در زندان های کشور قرار گرفته اند نزدیک به صفر است و همین امر اهمیت آموزش های مهارتی در بازگشت سالم زندانیان به زندگی را نشان می دهد.

مدیرکل زندان های استان کردستان نیز با اشاره به تعامل و همکاری مناسبت و مطلوب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل زندان های استان کردستانگفت: وجود کارگاه های مجهز با تجهیزات به روز و بهره گیری از مربیان متخصص و کارآمد در این کارگاه های به عنوان نقطه عطفی در کارگاه های مهارت آموزی زندان های استان است.

مراد فتحی گفت : آموزش های مهارتی می تواند به زندانیان هویت بخشد و آموزش های مهارتی رابطه تنگاتنگی با اشتغال آنان در بیرون از زندان‌ها دارد .

وی نقش آموزش های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان را نقشی مهم و بی بدیل دانست و خواستار توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح زندان های استان کردستان شد.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی در آنها مشغول به کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا