مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای مقاومت در قم پایان یافت


مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای مقاومت در قم پایان یافت

قم - ایرنا - مراسم وداع و بدرقه پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش شهروز مظفری نیا با حضور گسترده و حماسی مردم قم در میعادگاه منتظران منتقم کربلا برگزار شد.

شکوه حضور عاشورایی مردم ولایتمدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر سرداران شهید مقاومت جلوه‌هایی از عشق و ارادت به شهدا و پاسداران حریم ولایت رقم زد. وداع با سردار دل‌ها که با فرود بالگرد حامل پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزم شهیدش در غروب روز دوشنبه در قم آغاز و قیام قم را در قاب تصویر تاریخ رقم زد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای مقاومت در قم پایان یافت

ازدحام و شکوه حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم در این آیین وداع به قدری گسترده بود که خودروی حامل پیکر شهدا مسیر هفت کیلومتری حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران را بیش از چهار ساعت طی کرد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای مقاومت در قم پایان یافت

همچنین تاخیر چندین ساعته در شروع برنامه باعث شد این مراسم در مجموع حدود ۱۰ ساعت بطول انجامد با این حال طی این مدت مردم خداجوی قم برغم سرمای شدید هوا با شور و حماسه انقلابی مراتب وفاداری و همراهی خود را با محور مقاومت به بهترین شکل نشان دادند.

با ورود جمعیت تشییع کننده پیکر سرداران رشید اسلام به مسجد مقدس جمکران ندای «مهدی صاحب زمان(عج) انتقام «یا منتقم»» طنین انداز شد و مردم دلسوخته قم با شعارهای «هیهات من الذله» و «شعار قم قهرمان، انتقام، انتقام»، در میعادگاه منتظران منجی عالم بشریت، ندای خون خواهی فرزندان رشید این ملت را سردادند.

در پایان این مراسم مقرر شد پیکر مطهر سردار سلیمانی پس از انتقال به تهران ، برای تشییع و تدفین در کرمان به این شهر منتقل شده و پیکر مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس برای انتقال به بصره به آبادان منتقل شود.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا