تلاش استکبار برای جلوگیری از ظهور حسن نصرالله دیگر در آفریقا/ روحانیت فریاد مقاومت است


تلاش استکبار برای جلوگیری از ظهور حسن نصرالله دیگر در آفریقا/ روحانیت فریاد مقاومت است

حجت‌الاسلام شامی با بیان اینکه روحانیت باید فریاد مقاومت باشد، گفت: دولت و ارتش ضداسلامی نیجریه با حمایت استکبار و به منظور جلوگیری از ظهور «شیخ حسن نصرالله» دیگر در آفریقا علامه زکزاکی را بارها دستگیر و شکنجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین شامی» در همایش «حمایت از علامه شیخ زکزاکی، رهبر مظلوم نیجریه» که امروز (چهارشنبه ، یازدهم دی ماه) در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به پرچم داری علما در طول تاریخ در زمینه مبارزه با استکبارگران، استعمارگران و ظالمان و به شهادت رسیدن جمع زیادی از آنان در این مسیر درخشان، گفت: علما بر اساس کلام پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «هر کس صدای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست»، همیشه پشتیبان مظلومان و مستضعفان بوده اند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی صدای مظلومان، مستضعفان و آزادگان جهان است و حوزه های علمیه در این زمینه پیشگام سایر گروه های مردم هستند، تصریح کرد: حمایت از علامه شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه که خالصانه، شجاعانه و صادقانه در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به پا خاست، وظیفه همه مردم ایران به ویژه روحانیون است.

وی اضافه کرد: دولت و ارتش ضداسلامی نیجریه با حمایت های استکبار به منظور جلوگیری از ظهور «شیخ حسن نصرالله» دیگر در آفریقا علامه زکزاکی را بارها دستگیر و شکنجه کرده، شش پسر او را به شهادت رساندند، همسر و دخترانش را نیز مورد اذیت و آزار قرار دادند.

شامی با بیان اینکه حوزه علمیه تراز اسلامی باید حوزه علمیه انقلابی و مبارز باشد، گفت: الحمدالله با گذشت زمان روحیه انقلابی و مبارزاتی در میان استادان و طلاب حوزه های علمیه ایران بیشتر و بیشتر می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!