پاسگاه مرزی میان تنگ سومار به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد


پاسگاه مرزی میان تنگ سومار به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد

قصرشیرین- ایرنا- پاسگاه مرزی میان تنگ مرز رسمی سومار در مراسمی با حضور مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مرزبانان روز چهارشنبه به نام شهید سپبهد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

امام جمعه گیلانغرب در حاشیه این مراسم در سخنانی با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید والامقام سال ها خالصانه و شجاعانه با شیاطین و اشرار مبارزه کرد.

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خود را پیدا کرد و راه درست را در مسیر شهادت می دید و و آن را انتخاب کرد.

سرهنگ مجتبی ویس مریدی، فرمانده هنگ مرزی سومار هم گفت: تغییر نام پاسگاه انتظامی میان تنگ سومار به پاس رشادت های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در راستای تجلیل از نام بزرگ مردی است که سال ها شجاعانه از مرزهای این سرزمین حراست و حفاظت می نمود، انجام شده است.

نامگذاری میدان ابتدای شهر سرپل ذهاب به نام شهید سلیمانی

شهردار سرپل ذهاب هم از نامگذاری میدان ابتدای این شهر به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبرداد.

صابر حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای شورای اسلامی شهر سرپل‌ذهاب به پاس رشادت ها و دلاوری های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید گرانقدر و شهدای مقاومت میدان ورودی شهر سرپل‌ذهاب روبروی سپاه پاسدان ناحیه شهرستان را به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری کرد.

وی اظهار داشت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خدمات بزرگی را برای کشور و مردم انجام داد که نامگذاری برخی اماکن به اسم و یاد وی کمترین اقدام برای قدرشناسی از خدمات ارزنده این سرباز بزرگ اسلام است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

فاصله سومار در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با شهر مندلی عراق ۱۵ کیلومتر است.
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستاست.
در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است و اکنون عمده کالا از این معبر به استان‌های شرقی عراق صادر می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق