کمک 45 میلیارد ریالی میاندوآبی‌ها به نیازمندان


کمک 45 میلیارد ریالی میاندوآبی‌ها به نیازمندان

مهاباد - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: امسال مردم نوعدوست و نیکوکار این شهرستان 45 میلیارد ریال به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت این شهرستان کمک اهدا کردند.

رسول بخشی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یا بیان اینکه این کمک‌ها در قالب پرداخت صدقه، زکات و به وسیله مراکز نیکوکاری و در مناسبت‌های مختلف جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: امسال از طریق صندوق‌های صدقه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک جمع‌آوری شده است که در ساخت مسکن، تامین جهیزیه، هزینه‌های تحصیلی و درمانی مددجویان هزینه شده‌است.

وی با بیان اینکه درآمد این نهاد از محل صدقه ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است افزود: همچنین امسال جهت کمک به هموطنان سیل‌زده در شمال و جنوب کشور هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی با تلاش مددکاران این نهاد جمع‌آوری و ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ مرکز و ۲۳ واحد نیکوکاری در این شهرستان هم‌اکنون فعال است اضافه کرد: در این مراکز و واحدها نیکوکاری مردم با شناسایی نیازمندان هر محله نسبت به برطرف کردن نیاز آنان اقدام می‌کنند.

«بخشی»، با اشاره به اینکه کمیته امداد به فعالیت این مراکز نیکوکاری نظارت می‌کند، گفت: امسال از طریق این مراکز ۱۵ میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که برای سه هزار و ۲۰۰ نفر خدمات لازم ارایه شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی( ره) میاندوآب اضافه کرد: امسال کمک‌های مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مراکز نیکوکاری ۶۸ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان نیز گفت: امسال ۱۶ میلیارد ریال از این محل جذب شده است که درآمد حاصله در بیشتر موارد در احداث مسکن و سایر نیازمندی‌های مددجویان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ روستای این شهرستان شورای زکات تشکیل شده‌است، اضافه کرد: درآمدهای زکات در هر روستا برای افراد نیازمند همان روستا هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب با قدردانی از مساعدت مردم نیک‌اندیش این شهرستان در کمک‌رسانی به مددجویان اظهار داشت: اگر کمک‌های مردمی نباشد، در رسیدگی و برطرف کردن نیاز مددجویان با مشکل مواجه خواهیم شد.

در شهرستان میاندوآب چهار هزار و ۷۴۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۴۸۸ نفر زیرپوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل