مردم و هیات‌های مذهبی در بیرجند از اقدام سپاه حمایت کردند


مردم و هیات‌های مذهبی در بیرجند از اقدام سپاه حمایت کردند

بیرجند - ایرنا - اجتماع و راهپیمایی مردمی و هیات‌های مذهبی در حمایت از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه آمریکا و گرامیداشت خون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در بیرجند برگزار شد.

این اجتماع و راهپیمایی روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، جمعی از مسوولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی در حالی برگزار شد که پیکر ۲ تن از جان‌باختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان، زینت بخش این اجتماع بود.

مردم در بیرجند همزمان با راهپیمایی حمایت از اقتدار و گرامیداشت خون شهدای مقاومت، پیکر جان‌باختگان مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از مقابل مزار شهدای گمنام تا میدان عروج تشییع کردند.

«هیهات من الذله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» از شعارهایی بود که در این راهپیمایی سر داده شد.

محمدحسین زنجانی و محمدحسین عبداللهی ۲ تن از جان‌باختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان و از کارمندان هسته گزینش دادگستری خراسان جنوبی بودند که امروز پس از مراسم وداع در دادگستری استان، در راهپیمایی عظیم مردمی و هیات‌های مذهبی استان تشییع شدند.

مردم پس از شرکت در اجتماع و راهپیمایی مردمی و هیات‌های مذهبی به خیل شرکت‌کنندگان در اجلاسیه شهدای سادات خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند پیوستند.

هیات دولت ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان که بر اثر ازدحام و فشار جمعیت روی داد و سانحه هوایی سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی اوکراین در ایران روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه را عزای عمومی اعلام کرد.

بامداد روز چهارشنبه (۱۸ دی) نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی»، با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق را در هم کوبید.

عملیات شهید سلیمانی پنج روز پس از اقدام تروریستی و حمله پهپادی آمریکا و به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا در فرودگاه بغداد، صورت گرفت.

مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از ترور سردار سلیمانی و همرزمانش تاکید کردند که از آمران و عاملان «انتقام سخت» خواهند گرفت.

در همین چارچوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا طرح سه فوریتی اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا را تصویب کردند.

مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند: هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر در پی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام