40 برنامه ویژه شهدای سادات در خراسان جنوبی برگزار شد


40 برنامه ویژه شهدای سادات در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 40 برنامه ویژه برای شهدای سادات استان برگزار شده و ستاد شهرستانی و استانی اجلاسیه شهدا برنامه‌های خوبی داشته است.

سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای سادات خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند افزود: ۹ ماه است که جلسات ستاد اجلاسیه شهدای سادات برگزار و کارگروه‌های فرهنگی، تبلیغی، اطلاع رسانی و پشتیبانی،اقشار و صنوف تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: قاری، مداح، سخنران و همه دست اندرکاران جلسات، سادات هستند و بیشتر جمعیت حاضر در جلسه امروز هم با لباس مشکی و سبز حضور دارند که نشانه حضور چشمگیر سادات در این مراسم است.

وی گفت: کارگروه‌های مردمی و خیرین از سادات تشکیل شده و ۱۲ جلسه برای برنامه‌ریزی اجلاسیه‌ها را داشته‌ایم که ۱۰ هزار نفر از سادات سراسر خراسان جنوبی دعوت شدند و ۱۲۱ شهید سادات متعلق به بسیج و سپاه و ۲۰ شهید متعلق به ارتش و نیروی انتظامی هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۴۰ هزار سادات گرانقدر در استان داریم و از همه افرادی که حضور تشکلی داشتند به تفکیک در جلسات دعوت شده‌اند.

وی از شهیدان سید احمد رحیمی، سید جلیل موسوی، سید علی راشدی، سید حسن میررضوی و سید مهدی رضوی به عنوان شهدای شاخص سادات خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: ۱۲ یادواره شهرستانی و ۲۵ یادواره بخشی یا دهستانی سادات برگزار شده است.

سردار قاسمی با گرامیداشت نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ۲ نفر از کارکنان دادگستری خراسان جنوبی که در مراسم تشییع سردار دل‌ها در کرمان جان خود را از دست دادند، گفت: به کنگره شهدای کرمان پیشنهاد خواهیم کرد که دومین اجلاسیه شهدای سادات به شکل کشوری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شود.

وی اضافه کرد: در راستای آموزه‌های اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گرامیداشت خون‌های مطهر شهدا، مفتخر هستیم ستاد شهرستانی و استانی کنگره شهدا را تشکیل دهیم و در این مسیر گام برداریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: استکبارستیزی و ظلم ستیزی راه شهدا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)