نیمی از فوت شدگان تصادف درون شهری پیاده ها هستند


نیمی از فوت شدگان تصادف درون شهری پیاده ها هستند

سرپرست پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه 50 درصد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در این استان عابران پیاده هستند، گفت: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق‌تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از سوی رانندگان به ترتیب بیشترین دلایل تصادفات درون شهری در استان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سرهنگ کرامتی فر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تصادفات درون شهری در ۹ ماهه سال جاری اظهار کرد: سال گذشته در استان اردبیل ۲۸ نفر در تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست داده بود که این رقم امسال به ۳۰ نفر رسیده است.

وی در ادامه به متقاضیان دریافت گواهینامه در استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال ۱۹ هزار و ۵۵۱ نفر در استان اردبیل متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی بودند بطوریکه از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۴ نفر موفق به اخذ آن از راهنمایی و رانندگی شده و ۹ هزار و ۱۰۶ نفر نیز اقدام به تعویض گواهینامه کرده‌اند.

به گفته سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع پلیس ۱۳۷ هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو را به علت تخلف از مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه و نسبت به آنها اعمال قانون کرده است.

هزار و ۱۳۳۰ راننده به جریمه اعمال شده، اعتراض کردند

کرامتی فر ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۴۹۸۶دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در استان شماره‌گذاری و همچنین ۴۵۵ دستگاه خودرو دارای ایراد فنی در اتاق و موتور پس از شناسایی و کشف اعمال قانون شده است.
وی تصریح کرد: در۹ماهه اول سال ۱۵۴ مورد پرونده دارای خلافی بالای یک میلیون تومان در سطح استان رسیدگی شده است و در همین مدت ۵۸۳ خودرو در محدوده‌های شهری استان توقیف و یک هزار و ۳۰۱ خودرو نیز ترخیص شده‌اند.

افزایش ۱۰ تصادفات درون شهری در اردبیل

سرپرست پلیس راهور استان اردبیل با اشاره به اینکه نیمی از جانباختگان تصادفات در اردبیل عابران پیاده هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ نفر در اثر تصادفات درون شهری در استان جان خود را از دست داده است.

به گفته وی همچنین در سطح استان ۵۸ دستگاه موتور سیکلت توقیف و به پارکینگ انتقال و ۸۱ دستگاه ترخیص شده است.

سرهنگ کرامتی فر نصب چراغ در تقاطع‌ها، اصلاح هندسی بعضی از نقاط و معابر شهری و نصب پل عابر پیاده را از جمله اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای کاهش تصادفات در سطح استان بیان کرد.

46

کد خبر 1340748

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل