تشدید نظارت بر داروخانه های آستارا برای مقابله با عرضه داروهای سقط جنین


تشدید نظارت بر داروخانه های آستارا برای مقابله با عرضه داروهای سقط جنین

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از تشدید نظارت بر داروخانه های موجود در این شهرستان به منظور مقابله با فروش داروهای سقط جنین خبر داد.

دکتر نظام عباسی روز پنجشنبه در جلسه کمیته ارتقای سلامت مادران در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود : مصرف داروهای سقط جنین برای مادران باردار عوارض جدی دارد و بدین منظور بر ۹ داروخانه موجود نظارت ها افزایش می یابد.

وی اظهار کرد : مادران پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان تحت مراقبت قرار می گیرند و بانوان برای برخورداری از خدمات و آموزش ها به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: مکمل های دارویی نظیر قرص آهن و مولتی ویتامین در اختیار مادران قرار می گیرد و همه خدمات رایگان است و در سامانه موسوم به سیب ثبت می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: زایمان طبیعی در این شهرستان به صورت رایگان انجام می گیرد و از مهم ترین ارمغان های طرح تحول نظام سلامت برای مادران است.

عباسی ادامه داد: ارتقای سلامت مادران آسیب پذیر از ارکان اساسی مراقبت های بهداشتی و درمانی است و در سال های اخیر، بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان