200 مدرسه کردستان مجری طرح سراسری بازی و یادگیری است


200 مدرسه کردستان مجری طرح سراسری بازی و یادگیری است

سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح سراسری بازی و یادگیری ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی گفت: در سال تحصیلی جاری 200 مدرسه کردستان مجری این طرح است.

صدیقه عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازی و یادگیری از جمله طرح‌های آموزشی است که سال گذشته در یک هزار مدرسه ابتدایی ۱۰ استان کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح امسال گستره بیشتری پیدا کرد و در کردستان ۲۰۰ مدرسه ابتدایی به عنوان مجری انتخاب شده‌اند، افزود: مدارس مجری طرح از میان مدارس برخوردار، نیمه برخوردار، مدارس محروم و حتی روستایی انتخاب شده‌ و در مجموع هر مدرسه‌ای که فضای خالی برای تجهیز داشته، مجری طرح شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: امسال حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر شاغل به تحصیل در این تعداد مدرسه زیرپوشش طرح قرار می‌گیرند، ضمن اینکه اولویت با دانش‌آموزان پایه اول و تا سوم ابتدایی است.

وی گفت: اجرای بازی و یادگیری یکی از طرح‌های موثر در راستای شاداب سازی محیط یادگیری است و بی شک با اجرای موفق این طرح تعلیم و تربیت به معنای واقعی خود می تواند پیش برود.

عبداللهی تاکید کرد: آموزش و یادگیری در دوران دبستان مستلزم توجه به نیازهای جسمانی، شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان است و بازی زمینه رشد شخصیت کودکان را در ابعاد مختلف تسریع می‌دهد.

طرح بازی و یادگیری در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و ایجاد فضایی با نشاط و شوق انگیز برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و نوآموزان مراکز پیش دبستانی در استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان اجرا می‌شود.

از مجموع ۳۰۰ دآنش‌آموز شاغل به تحصیل استان کردستان در سال جاری بیش از ۱۵۵ هزار در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟