انتخابات نمادی از مشارکت نظام‌مند مردم در اداره کشور است


انتخابات نمادی از مشارکت نظام‌مند مردم در اداره کشور است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برگزاری انتخابات مختلف نمادی از مشارکت نظام‌مند مردم در اداره کشور است و در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی به عنوان یک راهبرد و باور اعتقادی محسوب می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در مراسم تحلیف اعضای مجلس دانش آموزی استان زنجان افزود: اقشار مختلف مردم باید در فرایند تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاستگذاری های کلان کشوری مشارکت فعال داشته باشند و در همین راستا سعی و تلاش همه بر این است که انتخابات پیش روی در بهترین شرایط برگزار شود.

وی، با اشاره به اهمیت و نقش خود باوری در موفقیت دانش آموزان اضافه کرد: بر این اساس باید روحیه خودباوری را در دانش آموزان تقویت و به آنان اعتماد کرد تا این فرهنگ در ذهن و روان تمامی دانش آموزان تسری پیدا کند.

این مسؤول ادامه داد: از دانش آموزان منتخب مجلس دانش آموزی انتظار می رود نسبت به مسائل مدرسه و جامعه بی تفاوت نباشند، چرا که به عنوان منتخب و نماینده دانش آموزان باید در صحنه های مختلف نقش آفرین باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر ضرورت تلاش و همت مضاعف مسؤولان استانی در خدمتگزاری به مردم تاکید کرد و گفت: این استان باید در شاخص های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی و دیگر موارد رشد پیدا کند و این امر مستلزم تلاش دانش آموزان زنجانی است.

نافچی، "ناظر فعال منتقد بودن" را جزء خصیصه های بارز دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی عنوان کرد و افزود: این گروه علاوه بر نقش نظارت و فعالیت در صحنه های سیاسی و اجتماعی، باید دید انتقادی نسبت به مسائل، جامعه داشته باشند.

وی بر ضرورت قبول مسؤولیت های مختلف توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تعهد اجتماعی و مسؤولیت پذیری، دانش آموزان باید بیش از پیش افزایش یابد تا جایی که بتوانند جزء همان بزرگانی در این کشور باشند که توانسته اند دنیا را تغییر دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه گفت: وجود انسان های نخبه و توانمندی چون شهیده الناز نبیی نشانگر وضعیت تربیتی مطلوب استان و استعداد ویژه دانش آموزان استان است.

ابراهیم رفیعی افزود: شاخص های تربیتی این اداره کل، در سطح استان ارتقا یافته و صعود هشت پله ای استان زنجان در کنکور سراسری یکی از نشانه های رشد شاخص های آموزشی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: مهمترین عامل در فعالیت های دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی، زیست اجتماعی، مسؤولیت پذیری و مشارکت موثر در مدرسه و جامعه است.

رفیعی شوراهای دانش آموزی را جزو مترقی ترین ارکان تربیتی ذکر کرد و گفت: در قالب شوراهای دانش آموزی، فرزندان با یک رفتار مردم سالارانه زیست اجتماعی را در محیط مدرسه تمرین و یاد می گیرند.

وی اضافه کرد: مسؤولیت پذیری، مشارکت جویی و زیست در موقعیت در جامعه کوچکی به نام مدرسه، از جمله اهداف شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تربیت دانش آموز چند ساحتی و توجه به تربیت انسان چند بعدی را از دیگر اهداف آموزش و پرورش برشمرد که در آن تمامی جوانب انسانی و تربیتی مدنظر قرار می گیرد.

رفیعی با تاکید بر تمرین نقش های اجتماعی در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در مدرسه نقش های زندگی را برای ورود به جامعه تمرین می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرح/ ضرب المثل‌های مصور با استفاده از هوش مصنوعی