امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان


امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان

تهران- ایرنا- کاروان امداد فرهنگی «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف اجرای فعالیت‌های مختلف وارد مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان شد.

به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان جمعی از مربیان کانون از دیروز (جمعه ۲۷ دی) در جمع خانواده‌های آسیب‌دیده حاضر شدند و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آغوش خود را روی کودکان و نوجوانان این مناطق گشودند. خودروهای مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنج استان ‌هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان با حضور مربیانی از سراسر کشور به صورت داوطلبانه و در گروه‌های مختلف، کاروان پیک امید را همراهی می‌کنند.

این مربیان فعالیت‌های خود را چون قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی خلاق و برگزاری کارگاه‌های نقاشی، اریگامی، سفال‌گری و اجرای مسابقه در روستاهای گنبد علوی، گنبد سه پایه، چاهکیچی و شهرستان هودیان استان سیستان و بلوچستان آغاز کردند و در روزهای آینده به دیگر روستاهای آسیب‌دیده خواهند رفت.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری نیز از صبح روز ۲۸ دی با پخش فیلم‌های پویانمایی کانون و اجرای گروه نمایشی خاک، به امدادگران کانون در مناطق سیل‌زده پیوستند. دامنه فعالیت‌های کانون در مناطق سیل‌زده استان گلستان گسترش پیدا می‌کند و گروه‌های بیشتری از مربیان مراکز فرهنگی هنری به این مناطق اعزام خواهند شد. طرح امداد فرهنگی پیک امید کانون پرورش فکری با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور مربیان داوطلب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

چهار عنوان کتاب تالیف کانون رونمایی می‌شود

سایبایی برای زمین نوشته حمید نوایی‌لواسانی و روح عزیز نوشته مینو کریم‌زاده هر دو از مجموعه رمان نوجوان امروز از جمله کتاب‌هایی هستند که فردا (یکشنبه ۲۹ دی) روز رونمایی می‌شود. همچنین کتاب‌های یک آدم نقاشی کن! نوشته فریبا کلهر و تصویرگری میترا عبداللهی و سوار بر باد نوشته محمد رودگر و تصویرگری هاجر سلیمی‌نمین از دیگر کتاب‌هایی است که با حضور نویسندگان آن در ساعت ۱۴ روز یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ در فروشگاه محصولات فرهنگی هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی رونمایی شود.

هفته گذشته نیز دو عنوان کتاب کودک کانون از مجموعه قصه‌های مرغک در فروشگاه آفرینش کانون واقع در شهرک قدس تهران رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان