قانون استقرار صنعت خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان به قوت خود باقیست


قانون استقرار صنعت خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان به قوت خود باقیست

اصفهان - ایرنا- استاندار اصفهان گفت: به هیچ وجه مجوز احداث واحد صنعتی در شعاع کمتر از 50 کیلومتر کلان‌شهر اصفهان صادر نخواهد شد.

عباس رضایی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: جلسات بسیاری برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان برگزار می‌شود ولی هیچ‌گاه مهمترین معیار که سلامتی مردم است فراموش نمی‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه روزهای آلوده زیادی در استان به ویژه کلان‌شهر اصفهان پدید آمده اجازه نخواهیم داد که عوامل دیگری باعث افزایش روزهای ناسالم شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مشکلات صنعتگران متنوع و مربوط به بخش‌های مختلف از جمله بانک‌ها و مجوزهای دستگاه‌هایی مانند حفاظت محیط زیست است و برخی صنایع قدیمی که دارای سابقه دستکم ۲۰ ساله هستند و هم اکنون با افزایش جمعیت در مجاورت شهرها و روستاها قرار گرفته‌اند که جا به جایی این صنایع نیازمند هم‌اندیشی‌های لازم با دستگاه‌های متولی است.

وی به برخی درخواست‌ها برای احداث صنایع آب‌بر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مساله خشکسالی و کمبود منابع آب در استان، گسترش صنایع آب‌بر نیز ممنوع است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مشکلات صنایع بسیار متنوع است و بخش عمده آن به بانک ها، تسهیلات بانکی و نبودن وجه کافی برای فعال کردن واحدها بر می‌گردد که در این راستا برخی بانک‌ها خود را با شرایط روز و مشکلات اقتصادی و به ویژه جنگ اقتصادی هماهنگ کردند.

وی شرایط خاص ناشی از تحریم‌ها را که حاصل آن هم فرصت و هم ضربه‌ای برای کشور است را از دیگر مشکلات در این مسیر برشمرد و گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران یکسری اقدامات را در شرایط تحریم انجام دادند که باعث قطع وابستگی کشور به بیگانگان شد ولی باز هم مشکلات ناشی از این جنگ اقتصادی همچنان برای صنعت و اقتصاد وجود دارد.

رضایی برگزاری جلسات دیدار حضوری و چهره به چهره با صنعتگران، ستاد تسهیل و رفع موانع اقتصادی و همچنین شورای عالی حل اختلاف بانکی را اقدامات مفید و موثری برای حل و فصل و رسیدگی ویژه به مشکلات بخش صنعت و تولید استان عنوان کرد و گفت: طبق آمار اداره بازرسی استانداری اصفهان ۸۱ درصد مشکلات در این جلسات حل و فصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تاثیرات شنیدن و بررسی مشکلات صنعتگران به‌صورت حضوری و چهره به چهره، ایجاد امیدواری و نشاط در آنهاست که موجب ادامه فعالیت آنها با رضایت‌مندی بیش از پیش می‌شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری ؛صنعتی ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا