نمایشگاه عکس بهمن جلالی در گالری راه ابریشم


نمایشگاه عکس بهمن جلالی در گالری راه ابریشم

تهران-ایرنا- گزیده‌ای از آثار بهمن جلالی همزمان با سالگرد تولدش در گالری راه ابریشم به نمایش درمی‌آید.

مجموعه‌ای از آثار زنده یاد بهمن جلالی هم‌زمان با هفتاد و پنجمین زادروز این هنرمند در گالری راه ابریشم به نمایش درمی‌آید.

بهمن جلالی که تحصیلات خود را ابتدا در رشته اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه ملی تهران انجام داد، در ادامه به سمت عکاسی گرایش پیدا کرد و در مدرسه عکاسی جان ویکرز آموزش عکاسی دید و عضو انجمن سلطنتی عکاسی در لندن شد.

جلالی از سال ۱۳۵۱ به عنوان عکاس کارش را در مجله تماشا آغاز کرد و به آموزش عکاسی در دانشگاه‌های مختلف پرداخت. او همچنین به عنوان عکاس مستند به سراسر ایران سفر کرد و فعالیت زیادی در عکاسی از جبهه جنگ ایران و عراق داشت که حاصل آن در چند کتاب به چاپ رسید.

نمایشگاه عکس بهمن جلالی در گالری راه ابریشم

او با همکاری همسرش رعنا جوادی از بنیان‌گذاران اولین موزه عکاسی ایران با عنوان "عکسخانه شهر" بود و پس از آن مجله عکاسی "عکسنامه" را منتشر کرد. عکس‌های او در کلکسیون موزه‌های بسیاری نگهداری می‌شود. فعالیت‌های او در خارج از ایران نیز مورد توجه قرار می‌گرفت و نمایشگاه مروری بر آثارش در بنیاد آنتونی تاپییس در سال ۱۳۸۶ و دریافت جایزه بین‌المللی عکاسی اسپکتروم ۲۰۱۱ از سوی بنیاد نیدرزاکسن در شهر هانور، نمونه‌ای از دستاوردهای او بود.

نمایشگاه پیش رو برگزیده‌ای از نمایشگاه‌های بهمن جلالی است که از سال ۱۳۸۰ تا زمان فوتش در سال ۱۳۸۸ در گالری راه ابریشم برگزار کرد.

این نمایشگاه جمعه ۴ بهمن‌ماه افتتاح و تا ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنو آجر، گالری راه ابریشم مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم