کتابخانه دانشگاه ایلام به رتبه 18 کشور ارتقا یافت


کتابخانه دانشگاه ایلام به رتبه 18 کشور ارتقا یافت

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه ایلام گفت: جایگاه کتابخانه مرکزی این دانشگاه به رتبه هجدهم کتابخانه‌های دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ارتقا پیدا کرد.

محمد علی اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتابخانه دارای ۱۰۰ هزار جلد کتاب است که از این تعداد ۸۴ هزار جلد کتاب فارسی و ۱۶ هزار جلد کتاب لاتین است.

وی افزود: سه هزار و ۸۰۰ نفر اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان در این کتابخانه عضو هستند.

علی اکبری یادآور شد: منابع موجود در این کتابخانه شامل منابع تخصصی همه رشته ها از جمله ادبیات، کشاورزی، فنی و غیره و همچنین کتاب های غیردرسی از جمله علمی و آموزشی، پزشکی، رمان و روانشناسی است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: بر اساس آمار و رتبه بندی کتابخانه ها که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) انجام گرفته، دانشگاه ایلام از بین ۱۶۵ کتابخانه ‌دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این رتبه ارتقا یافته است.

علی اکبری افزود: بر اساس این آمار و رتبه بندی و همچنین بر پایه استاندارد NISO Z۳۹.۷ گردآوری و نتایج به دست آمده در پنج بخش شامل، مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات و خدمات مورد تجزیه و تحیل قرار گرفته است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟