گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه منوط به کسب مهارت می‌شود


گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه منوط به کسب مهارت می‌شود

قم-ایرنا- معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای گفت: با توافقنامه جدید با وزارت آموزش و پرورش، کسب مدرک پایان تحصیلات متوسط منوط به گرفتن گواهی و پیوست مهارت شده‌است.

علی اوسط هاشمی عصر سه‌شنبه درحاشیه نشست مشترک شورای مهارت و کارگروه آموزش و پژوهش فناوری استان قم درجمع خبرنگاران افزود: این توافقنامه به زودی در مقاطع تحصیلی اول و دوم دبیرستان به زودی نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: معنی این کار نگرش مبنای به مساله مهارت بوده و سبب می‌شود تا دانش آموزان فقط به رشته های مهندسی و پزشکی نظر نداشته باشند.

هاشمی گفت: دراین طرح دانش آموزان به سمت توانمندی و مهارت‌زایی حرکت خواهند کرد و برای توسعه مهارت در کشور اجماع کلی به وجود آمده‌است.

وی بیان کرد: کسب مهارت و ایجاد زمینه آموزش های کاربردی یکی ازدغدغه‌ها و مطالبه‌های اصلی امروز مردم از حاکمیت به دلیل نیازهای جدید جامعه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فنی وحرفه ای کشور آمادگی دراختیار قرار گذاشتن تمام ظرفیت های موجود در مسیر مهارت آموزی و آموزش را دارد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توانمندی و آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیازهای بازار و علاقه های متقاضیان باشد.

وی تصریح کرد: آینده‌نگری در آموزش مهارت اشتغال باید درنقطه هدف باشد و با عرضه محوری و توجه به حال نمی‌توان آینده شغلی کشور را تضمین نمود.

هاشمی اظهار داشت: آموزش‌های مهارت شغلی باید متناظر به آینده و حداقل ۵ سال آینده کشور در نیازهای اشتغال انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: استانداران باید پیشتاز در ایجاد فضاهای آموزش و مهارت باشند و مشکلات و نیازهای آینده استان را تدبیر و پیش بینی کنند.

وی گفت:نباید به نگاه‌های آرمانی تمام نیازهای جامعه در دانشگاه و مراکز آموزش عالی جستجو شود بلکه بسیاری ازنیازهای محلات و اشتغال خانگی با کسب مهارت برطرف می‌شود.

هاشمی گفت: تمام پادگان‌ها و دانشگاه‌های کشور ملزم به ارائه آموزش های مهارتی هستند و در ارائه گواهی پایان خدمت در هر کدام از این نهادها نیازمند کسب گواهی مهارت است.

گردشگری ظرفیت اصلی ایجاد اشتغال در قم است

وی در ادامه تاکید کرد: بالاترین قابلیت ایجاد اشتغال قم در بخش گردشگری مذهبی و حلال است که نیازمند ارائه آموزش های لازم برای درک درست از ارزش گردشگر و کالاهای خدماتی می باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشورگفت: قم به دلیل ظرفیت فرهنگی خود می‌تواند به تغییر نگاه ها در ارزش گذاری نسبت به اهمیت مهارت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: باید جامعه به سمتی حرکت کند که در قالب آن به صاحب مهارت با نگاه دارای کرامت و ارزش ذاتی توجه شود.

وی گفت: باید ارزش واقعی و مهم مهارت در جامعه به درستی پیاده شود تا میل نظام اداری و اجتماعی به مساله مهارت با حلق مزیت ها تقویت گردد.

هاشمی گفت: قم می‌تواند ۲۰۰ هزار تن از جمعیت خود را تحت پوشش آموزش های مهارت آموزی منتج به ایجاد اشتغال هدایت کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آزادی 44 نفر از زندانیان قم هم‌زمان با هفته قوه قضاییه