فرماندار سیروان: مردم از تردد غیرضروری در گردنه تونل آزادی خودداری کنند


فرماندار سیروان: مردم از تردد غیرضروری در گردنه تونل آزادی خودداری کنند

ایلام - ایرنا - فرماندار سیروان گفت: تردد در گردنه تونل آزادی در مسیر ایلام به سرابله و بر عکس بدلیل بارش نیمه‌سنگین برف کند است بنابراین از مردم درخواست می شود از تردد غیرضروری در این مسیر خودداری کنند.

جواد رحیمی‌مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای راهداری با آغاز بارش برف از شب گذشته تاکنون به طور مستمر و در هر ۲ مسیر رفت و برگشت از محدوده تونل آزادی تا سه راهی کارزان مشغول پاکسازی و برف‌روبی هستند اما بدلیل شدت بارش برف در این مسیر کوهستانی، تردد با سختی همراه است.

وی یادآور شد: این مسیر تقاطع ارتباطی شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول و محل تردد وسایل نقلیه سنگین ترانزیتی است که هم اکنون بدلیل بارش برف و لغزندگی جاده، تعدادی خودرو سنگین در مقاطعی از مسیر متوقف شده و کار امدادرسانی به آنها در حال انجام است.

فرماندار سیروان تاکید کرد: تردد در این مسیر بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص ادامه بارش برف با شدت بیشتر در ساعت‌های آینده از رانندگان درخواست می‌شود ضمن خودداری از تردد غیرضروری نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توجه داشته باشند.

رحیمی‌مقدم اضافه کرد: تردد در این مسیر جریان دارد اما کند است زیرا متوقف و منحرف شدن تعدادی خودروی سنگین هم کار پاکسازی مسیر و هم تردد را با اختلال مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مسیر تمامی گروه‌های راهداری، هلال احمر و پلیس راه به منظور تسهیل در تردد خودروها در گردنه تونل آزادی مستقر شده‌اند و به محض اتمام عملیات و بازگشت شرایط به حالت عادی، کار پاکسازی مسیرهای فرعی روستاهای بخش کارزان نیز انجام می‌شود.

فرماندار سیروان یادآور شد: هیچ مسیری در این شهرستان مسدود نشده و تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی جریان دارد و مردم در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با شماره ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند.

شهرستان سیروان در ۷۵ کیلومتری شمال شرق ایلام دارای ۲ بخش سردسیری کارزان و گرمسیری مرکزی است و تونل آزادی در ابتدای محدوده استحفاظی این شهرستان یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی استان ایلام به سمت کرمانشاه است که جزو مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان محسوب می‌شود.

آسمان استان ایلام از اواخر وقت دیروز سه‌شنبه با بارش برف همراه بود و تا اواخر روز شنبه این بارش‌ها به تناوب ادامه دارد.

بارش برف باعث تعطیلی مدارس تمام مقاطع در نوبت صبح و مدارس ابتدایی در نوبت عصر در استان ایلام شد همچنین لغو پروازهای فرودگاه ایلام در نوبت صبح را به همراه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه