مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سوم


مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سوم

آشنایی با نرم ­افزارهای CAD ]]>

مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سوم
آشنایی با نرم ­افزارهای CAD
مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سومعکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برای پیاده کردن طرح و اسکچ در نرم افزار، راه ­ها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که به دو سبک کلی تقسیم می­ شود، یک: استفاده از قلم برای پیاده کردن خود اسکچ در نرم­ افزار و استفاده از آن و یا طراحی با خود نرم­ افزار. از جمله­ی این نرم افزارها می­ توان به اتوکد، سالیدورک، کتیا، اتودسک و ... در حیطه طراحی صنعتی اشاره کرد. در این بخش اشاره ای به نرم افزار سالید ورک جهت آشنایی می شود. از فایل طراحی شده می ­توان استفاده های مختلف در ساخت ماکت و نمونه و در ادامه جهت ساخت محصول اصلی استفاده نمود.

SolidWorks تاکنون یکی از برجسته ترین برنامه های CAD بوده است. SolidWorks که در دهه 1990 توسعه یافت ، تنها در طول سال ها محبوبیت و شهرت بیشتری یافته است. نیازی به گفتن نیست ، برنامه ای که در این مدت طولانی به طول انجامد، دارای چه قابلیت ها و کاربردهای زیادی است. از نرم افزار سالید ورک در صنایع مختلفی استفاده می شود؛ از هوافضا گرفته تا مهندسی و ساخت.

منوهای نرم افزار
برای شروع کار ، پس از باز کردن نرم افزار، صفحه ­ی زیر را مشاهده می­ کنید:
مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سوم
که می­ توانید با کلیک بر روی new یکی از محیط های نرم افزار را باز کرده (به عنوان مثال بخش part) و وارد آن شوید.
مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سوم
می توانید نوار منوی استاندارد را مستقیماً در بالای صفحه پیدا کنید. این تقریبا برای همه کاربران آشنا است - دقیقاً مانند منویی است که در هر برنامه ویندوز دیده اید. در اینجا گزینه هایی مانند File ، Open ، Save ، Print ، Undo و موارد دیگر پیدا خواهید کرد. درست زیر این نوار قسمت CommandManager قرار دارد. این بخش به کاربران اجازه ی دسترسی به ابزارهای Part، Assembly، Drawing و Editing می دهد. CommandManager بر اساس ابزاری که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید ، به روز می شود. به عنوان مثال ، اگر بر روی تب Sketches کلیک کنید ، نوار ابزار sketch ظاهر می شود.
مسابقه طراحی صنعتی (مدلسازی)- جلسه سوم
در سمت چپ پنجره، جعبه ای را مشاهده می کنید که حاوی درخت طراحی FeatureManager است. در این کادر ، نمای کلی از نحوه ساخت قسمت ، مونتاژ یا طراحی شما ارائه می شود. با استفاده از آن ، می توانید موارد مورد نظر خود را با نام خود انتخاب کرده و یا حتی درخت طراحی را فیلتر کنید. و همه اینها نیستند - می توانید از آن برای شناسایی و تغییر ترتیب ایجاد ویژگی های خود استفاده کنید. سایر کاربردها شامل مشاهده روابط والدین / فرزند با کلیک راست روی یک ویژگی و انتخاب والدین / فرزند است. در انتهای پنجره ، نوار وضعیت را مشاهده خواهید کرد. همانطور که از نام آن پیداست ، اطلاعات کاملی را در مورد جنبه هایی مانند حرکت ماوس ، وضعیت طراحی و اطلاعات مختصات به شما می دهد.

دستورات
به نوار بالای سمت راست نگاه کنید، یک عملکرد جستجو برای راهنما SolidWorks را خواهید دید. روی پیکان کشویی کنار آن کلیک کرده و Commands را برای فعال کردن جستجوی فرمان انتخاب کنید. پس از انجام این کار ، می توانید شروع به تایپ کردن در دستوراتی کنید که به دنبال آن هستید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سوالات درس هفتم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !